Venecijanski filmski festival

Nakon premijere inozemni mediji hvale Sviličićev film

Hina

Film »Takva su pravila« Ognjena Sviličića nekoliko dana nakon svjetske premijere na Venecijanskom filmskom festivalu dobio je prve recenzije u inozemnim medijima, koje se slažu u ocjeni da film prenosi moćne emocije prikazujući bračni par koji prolazi veliku tragediju, dok im društvo i birokracija u svojoj ravnodušnosti u tome nimalo ne pomaže

ZAGREB –  Film »Takva su pravila« Ognjena Sviličića nekoliko dana nakon svjetske premijere na Venecijanskom filmskom festivalu dobio je prve recenzije u inozemnim medijima, koje se slažu u ocjeni da film prenosi moćne emocije prikazujući bračni par koji prolazi veliku tragediju, dok im društvo i birokracija u svojoj ravnodušnosti u tome nimalo ne pomaže.Hollywood Reporter ocjenjuje da je riječ o »malom, ali efektnom filmu«, u kojem su izvedbe glavnih glumaca Jasne Žalice i Emira Hadžihafizbegovića »prilično uznemirujuće, čak i kada pokazuju malo emocija«, prenosi Hrvatski audiovizualni centar.

U recenziji se navodi i da stalni rast emocija u filmu pojačava upravo suzdržanost u scenama, a dojam se pojačava i izostankom tipične filmske osvete. »Ono što ostaje je povezanost para koji zajedno prolazi kroz tragediju. Iako na početku filma kroz scene iz svakodnevnog života pokazuju više neslaganja nego ljubavi, na kraju im rutina u zajedničkom životu donose jedinu utjehu«, piše Hollywood Reporter.


ScreenDaily navodi da bi se prosječni gledatelj prvih pola sata mogao zapitati što taj film radi u konkurenciji prestižnog festivala poput Venecije, ali da »inzistirajući na istom tonu i ne odustajući od namjere da portretira obične ljude u običnim situacijama, redateljeve namjere izlaze na površinu«.


»Suho dokazujući svoju poantu, Sviličićev scenarij i režija stavljaju jednostavne, poznate činjenice na stol i pozivaju publiku da donese vlastite zaključke. Sviličić se suzdržava od uspostavljanja previše preciznog identiteta za svoje likove, kao i pomodnog kićenja – sve je životno, jednostavno i jasno. Ovo se može dogoditi bilo gdje, bilo kome. Hadžihafizbegović i Žalica su dobro poznati u svojoj zemlji, ali njihova relativna anonimnost izvan nje bez sumnje će dobro služiti filmu, pogotovo zato što svoje uloge igraju s najvećom prirodnom jednostavnošću, ublažavajući bilo koji znak glumljenja«, dodaje se.Britanska filmska internet stranica CineVue dala mu je četiri od pet zvjezdica, napominjući kako je film moćan, uznemirujući i dirljiv unatoč dojmu suzdržanosti i mirnoće, dok talijanska La Repubblica prenosi recenziju stranice mymovies.it kako je film »tiha razorna drama, učinkovita u pričanju priče koja je nadrealna u svojoj konkretnosti i prepoznatljiva u kvaliteti suvremene noćne more« te »Moćan portret kako je modernost žrtvovala solidarnost s brutalnošću koja nema lice i koja je neobjašnjiva«. Talijanski online časopis Paperstreet piše da je publika film popratila dugim pljeskom. »Naslov filma sadrži suštinu razmišljanja koje je inspiriralo režiju. Pravila na koja aludira redatelj su ona koja su nametnuta društvu odozgo, koja funkcioniraju apstraktno ali koja u konkretnim slučajevima ne pomažu građanima«, stoji u toj recenziji. Film je uvršten i među njih jedanaest koji se tijekom festivala u Veneciji mogu pogledati on-line, na platformi Video on Demand u programu »Venice’s Sala Web«.