Razmišljate li o opasnostima kojima ste izloženi tijekom plovidbe?

P. N.

Prema podacima Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, u 2017. godini je zbog raznih prometnih nesreća i nezgoda poduzet rekordan broj intervencija u proteklih pet godina. U 2017. godinidogodilo se 70% više potonuća i sudara plovila u odnosu na 2016. godinu,dok je broj udara plovila porastao za 60%, svi ovi događaji, uz štetu koja nastaje na samim plovilima, potencijalno dovode ljudski život u opasnost te zahtijevaju intervenciju stručnog pomorskog i medicinskog osoblja.

Kroz stjecanje adekvatnog znanja i iskustva u plovidbi te pojačan oprez, na ljudski faktor se može utjecati, no kada su vremenske neprilike u pitanju, priroda je neumoljiva. Ponekad je jake vjetrove ili nevere teško predvidjeti, što dodatno onemogućuje prethodnu pripravnost i oprez.

„Prošle godine prilikom plovidbe na otvorenome moru, odjednom sam primijetio kako nebo postaje oblačno te sam se odlučio vratiti u marinu malo ranije nego sam planirao jer, prateći prognozu, nevrijeme ujutro nije bilo najavljeno, a i nismo imali signala te nismo pratili aktualne informacije. Uplovljavao sam u luku pored marine i ploveći do svojega veza cijelo sam vrijeme strahovao da se ne prevrnemo.Nisam mogao kontrolirati brod. Kada smo napokon nekako došli u blizinu veza, zbog jakih naleta vjetra, moj brod je udario u rivu i jako se oštetio trup. Na sreću sam izašao na obalu na vrijeme, uz pomoć ljudi koji su bili na rivi i lučkih radnika, ali se zbog oštećenja brod punio morem te smo zadnji čas uspjeli izbjeći totalnu štetu i gubitak voljene mi barke. Dobro je da sam dodatno osigurao brod te je moje osiguranje pokrilo nastali trošak. Ubuduće ću svakako više voditi računa o informacijama vezanim za vremensku prognozu.“, o svojem iskustvu rekao je vlasnik brodice iz Biograda.

Koje osiguranje odabrati?

Kada se u obzir uzmu svi faktori rizika plovidbe, osiguranje plovila predstavlja opravdano i pametno ulaganje, osobito ako se donese pravi izbor u odabiru osiguranja. Sve brodice i jahte registrirane u Hrvatskoj, motora snage iznad 15 kW, moraju imati zakonom propisano obvezno osiguranje, što se odnosi i na vlasnike inozemnih brodica. Croatia osiguranje, kao tržišni lider u osiguranju u Hrvatskoj, nudi i kaskote dobrovoljno osiguranje odgovornosti vlasnika ili korisnika brodice/jahte kao dodatno osiguranje uz kasko.

Iskoristite priliku i osigurajte se još učinkovitije!

Dok obvezno osiguranje vlasnika ili korisnika brodice i jahte uključuje osiguranje za sve tjelesne ozljede, narušavanja zdravlja ili smrt koje brodica može nanijeti trećim osobama koje nisu na osiguranom plovilu, niti na drugom plovilu, Croatia dobrovoljno osiguranjeodgovornostiuključuještete prema trećima, putnicima, posadi, troškove onečišćenja i troškove vađenja podrtine drugog plovila do definiranog limita po događaju.Croatia osiguranje također omogućava ugovaranje različitih limita unutar kojih se odgovornost osigurava,a ako do 31. kolovoza ugovorite kasko policu Croatia osiguranja s proširenim pokrićima ostvarujete dodatnih 10 posto popusta.

Stoga, svoje osiguranje ugovorite odmah putem internetske stranice www.crosig.hr ili besplatnim pozivom na broj 0800 1884.