Imaju li tvrtke i obrti izbor ukoliko porastu cijene plina

Promjenom opskrbljivača do manjih troškova za plin

P. N.

Opskrbljivač plinom MET svakodnevno prima nove zahtjeve malih i srednjih tvrtki s Kvarnera za prelazak na njihovu opskrbu

Posljednjih su dana male i srednje tvrtke te obrti s područja Rijeke i Kvarnera u potrazi za novim opskrbljivačem plinom jer se sve više govori o mogućem rastu cijena tog energenta. U MET Croatia Energy Trade, predstavništvu švicarske tvrtke u Hrvatskoj, primijetili su, istovremeno, neobično velik broj zahtjeva za prelazak na njihovu opskrbu plinom. U toj tvrtki kažu da će kupci, očito, ubuduće puno više voditi računa o izboru opskrbljivača jer će time i manje trošiti.  Dosad je među kupcima bilo uvriježeno plaćanje računa po inerciji i navici te su izbjegavali promjenu opskrbljivača, misleći kako se radi o kompliciranom i dugotrajnom procesu. No, poslovni kupci s Kvarnera su ovih dana, očito, otkrili koliko je sam postupak promjene jednostavan. Partnerski odnosSve što odgovornoj osobi u tvrtki treba za promjenu opskrbljivača plinom je potpis i žig na propisanom obrascu. Sama promjena se provodi elektronički i svakoga dana se može provjeriti status i to za svako obračunsko mjerno mjesto. U MET-u ističu da oni obavještavaju budućeg kupca kad postupak završi.  – Prema našim kupcima se odnosimo prvenstveno kao partner i uvijek smo spremni otići korak dalje s uslugom, kako bismo njima pomogli te napravili i više od onoga na što nas obavezuje ugovor o opskrbi – ističe Hrvoje Lacmanović, voditelj prodaje u MET-u, jedan od glavnih argumenata zašto se baš njihova tvrtka sve više nameće kao izbor malih i srednjih tvrtki te obrta za opskrbljivača plinom. Dodaje da oni svakoga dana prate tržišnu cijenu, a njihovi zaposlenici su kupcima stalno na raspolaganju pa im pomažu čak i oko kontakta s distributerom plina.– S obzirom na međusobno povjerenje, kupci nas nerijetko zovu i kada im treba uputa tko ispituje  plinske instalacije, ili za savjete kada, primjerice, grade novu halu ili pogon. Iako mi, kao opskrbljivač, nemamo ništa s tim, rado uputimo naše kupce što im je činiti. Smatramo to dobrom poslovnom praksom i želimo imati partnerski odnos s kupcima – ističe Lacmanović.


Model koji nudimo kreiramo za svakog kupca pojedinačno, ovisno o njegovim zahtjevima i potrebama.”Hrvoje Lacmanović, voditelj prodaje u MET-u


Cijena je ipak najvažnijaPremda je usluga prema kupcu sigurno važna i ponekad ključna u biranju opskrbljivača plinom, Lacmanović smatra da je cijena i dalje najvažniji faktor, a smatra da je to i najveća prednost MET-a. – Ključ je u tome što proizvod, odnosno model koji nudimo kreiramo za svakog kupca pojedinačno, ovisno o njegovim zahtjevima i potrebama. Model je prilagođen svakome, bez obzira radi li se o industrijskim potrošačima, koji ravnomjerno troše tijekom cijele godine, ili su to sezonski potrošači, kojima potrošnja traje svega nekoliko mjeseci godišnje – objašnjava Lacmanović. Napominje da kupcima nude izbor fiksne cijene u kunama ili eurima, te promjenjivu cijenu vezanu na relevantni burzovni indeks za hrvatsko tržište.To je glavni razlog zašto imamo sve više korisnika. Mogu vam to ilustrirati i primjerom. Jedan naš novi kupac prešao je k nama jer smo bili otvoreni, razgovarali s njima i zajedno smo računali što je najpovoljnije baš za njih. A krajnji rezultat je njihova ušteda od čak 14 posto na računima, što im je dosta važno jer im je plin bitan dio troškova tijekom cijele godine – ističe Lacmanović.Iako je MET prisutan na cijelom području Hrvatske, gdje postoji transportni i distribucijski sustav, u posljednje vrijeme sve više zahtjeva osim iz kontinentalnih krajeva, dobivaju iz Istre i Kvarnera.Veseli nas što ćemo uskoro imati sve veći broj zadovoljnih kupaca i u tim regijama, a takav pristup će dodatno doprinijeti razvoju zdrave konkurencije na hrvatskom tržištu, kaže Lacmanović.