raksa vezana za neformalnu edukaciju u kulturi povezana je s umjetničkim aktivnostima i pop kulturom koja se počela razvijati 1960-ih i 1970-ih godina u SAD-u i zapadnoj Europi, a koja je odbijala epitet umjetnosti kao nečeg elitnog
RIJEKA U Rijeci će od danas do 21. ožujka biti održan sastanak European Cultural Learning Networka, na kojemu će biti prezentiran projekt i rezultati istraživanja provedenog u 2013. godini u 11 zemalja. Kako su nam pojasnili Tanja Kalčić i Antonio Kiselić iz riječkog »Prostora plus«, riječ je o projektu koji se bavi valorizacijom neformalne edukacije.
– European Cultural Learning Network (ECLN) je projekt pod programom »Leonardo da Vinci«, koji je osnovan s ciljem istraživanja tema relevantnih za područje kulturnog obrazovanja. Kulturno obrazovanje obuhvaća široki raspon umjetničkih i kulturnih praksi kojima se bave umjetnici i kreativci, a koje se prenose putem tri različite metodologije: samoobrazovanje/informalno obrazovanje, neformalno obrazovanje i formalno obrazovanje.
U razdoblju do rujna 2015. godine, ECLN će istraživati i osnivati nove načine podrške stručnjacima u polju kulturnog obrazovanja i njihovim organizacijama s ciljem veće vidljivosti i povezanosti unutar sektora, podržavajući i stručno osposobljavanje potrebno u tom sektoru.
Rezultati istraživanja
Projekt ECLN proizlazi iz činjenice da kulturno obrazovanje kao sektor većinom nije definirano i mapirano, dok profesionalni i strukovni putevi nisu prepoznati od strane javnosti i vlasti. Kad je riječ o edukaciji u kulturi, pod tim se misli na poučavanja i učenja u polju umjetnosti i kulture u neformalnom okruženju, kao što su umjetnički i kulturni centri, kreativne industrije, mjesni kulturni centri i lokalna mjesta okupljanja, festivali, događanja i slično – dakle sve ono što je izvan područja formalnog učenja u sklopu fakulteta, učilišta i škola.
Edukacija u kulturi
Praksa vezana za neformalnu edukaciju u kulturi povezana je s umjetničkim aktivnostima i popularnom kulturom koja se počela razvijati 1960-ih i 1970-ih godina u SAD-u i zapadnoj Europi, a koja je odbijala epitet umjetnosti kao nečeg elitnog. Prema Zakonu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, koji je Hrvatski sabor donio u veljači 2013. godine, postoje formalno učenje (organizirana aktivnost ovlaštene pravne ili fizičke osobe koja se izvodi prema odobrenim programima radi stjecanja i unapređivanja kompetencija za osobne, društvene i profesionalne potrebe, a dokazuje se svjedodžbom, diplomom ili drugom javnom ispravom koju izdaje ovlaštena pravna osoba), neformalno učenje (organizirana aktivnost učenja čija je svrha stjecanje i unapređivanje kompetencija za osobne, društvene i profesionalne potrebe, a ne dokazuje se javnom ispravom) te informalno učenje (neorganizirana aktivnost stjecanja kompetencija iz svakodnevnih iskustava te drugih utjecaja i izvora iz okoline za osobne, društvene i profesionalne potrebe). Jedan od ciljeva projekta ECLN-a upravo je valorizacija i certifikacija neformalnog obrazovanja.