Gala koncert

Istinske nade hrvatske operne scene

Svjetlana Hribar

Bila je to uzbudljiva večer, na kojoj smo upoznali mlade nade hrvatske operne scene i još se jednom uvjerili zašto su njihovi profesori – Dunja vejzović, Vlatka Oršanić i Giorgio Surian – ostvarili velike karijere na svjetskim pozornicama



U subotu je riječka publika ovacijama ispratila sudionike dobrotvornog Gala koncerta, na kojem je troje profesora, suradnika Opere HNK Ivana pl Zajca, predstavilo svoje odabrane studente, mlade operne soliste koji već u sljedećim opernim produkcijama u Rijeci kreću u repertaor.


Bila je to uzbudljiva večer, na kojoj smo upoznali istinske mlade nade hrvatske operne scene ali se i još jednom uvjerili zašto su troje danas profesora zagrebačke Akademije ostvarili velike karijere na svjetskim pozornicama.  

Pod ravnanjem gosta-dirigenta riječke Opere, mladog finskog umjetnika Ville Matvejeffa koji se tako uspješno predstavio ravnajući orkestrom riječke Opere na simfonijskom koncertu prošle srijede, nastupili su studenti profesora Dunje Vejzović, Vlatke Oršanić i Giorgia Suriana.


Na program su bile arije i dueti iz opera i opereta Donizettija, Bellinija, Verdija, Puccinija, Bizeta, Offenbacha, Čajkovskog i Lehara.   Naravno, publici najzanimljiviji brojevi bili su oni u kojima su nastupali sa svojim profesorima, koji su im bili veliki oslonac, a može se reći i uzor! Tako je Giorgio Surian nastupio s baritonom Leonom Košavićem i sopranisticom Ilijanom Korać, Vlatka Oršanić s tenorom Božom Jurićem-Pešićem i mezzosopranisticom Ivanom Srbljan, Dunja Vejzović s tenorom Sebastjanom Podbregarom, a dvije solo arije izveo je i njen student, bas Luka Ortar.  

Dirljiva je bila izvedba »Madre, non dormi« (Azucena i Manrico) iz Verdijeva »Trubadura« u kojoj je prof. Dunja Vejzović demonstrirala savršenu kontrolu glasa koji je rasponom i izražajnošću izazivao divljenje najvećih dirigenata svijeta.




Upečatljiv nastup ostvarile su prof. Vlatka Oršanić i Ivana Srbljan, kao Guilietta i Nicklausse u Barcaroli iz Offenbachovih »Hoffmanovih priča«, a pravi vatromet nadmetanja i vrckave glume pokazali su prof. Giorgio Surian i Leon Košavić kao Don Pasquale i Malatesta, koji su završni dio arije »Cheti, cheti immantinente« na insistiranje publike – morali ponoviti.


  Svi student pokazali su zavidan stupanj spremnosti i velike pjevačke mogućnosti koje će im zasigurno otvoriti vrata karijere. Pod poletnim vodstvom maestra Matvejeffa, nastupio je zbor i orkestar riječke Opere. Koncert je završio zajedničkim nastupom solista i zbora u finalnoj sceni iz drugog čina »Carmen« – A moi! A moi! Bel Officier.   Prihod od ulaznica ovog koncerta namijenjen je pokretanju Međunarodnog natjecanja mladih pjevača »Zinka Kunc Milanov« u Rijeci.