Radna atmosfera

Zbog ovih nekoliko navika, kolegama na poslu ćete poprilično pasti u očima

P. N.

FOTO/Piqsels

FOTO/Piqsels

Određene navike koje ste stvorili u privatnom životu, ne vrijede i u poslovnom.



Na radnom mjestu postoje određena pravila ponašanja kojih se prema pravilnicima kompanija, potrebno pridržavati. Izvan zapisanih normi, postoje i one društvene koje treba poštivati u poslovnom okruženju. Određene navike koje ste stvorili u privatnom životu, ne vrijede i u poslovnom. Pogreške su vjerojatno nenamjerne, ali zbog nekih bi mogli pasti u očima svojih kolegica i kolega. Business Insider donosi jedanaest navika zbog kojih ćete vjerojatno izgubiti poštovanje ljudi s kojima svakodnevno surađujete.


Previše dijelite


To što ste vikend proveli tulumareći ili ste otišli na fantastičan spoj, može vam se činiti zanimljivim. Vama i vašim prijateljima. Ali, dijeljenje previše informacija o tome što ste radili za vikend, kod vaših kolega može stvoriti dojam da ste narcisoidni i patite od pretjerane želje za pažnjom. 


Još gore, neprikladne priče mogu naglasiti vašu neozbiljnost i manjak diskrecije. Probajte ispričati tek dio priče i provjerite žele li vaše kolege čuti više detalja. 


Žalite se




Lijepo je raditi među ljudima kojima se možete požaliti na sam posao. Ali, neki se ljudi žale na gotovo svaki aspekt posla. Nemojte dozvoliti da vas negativan stav ili loš dan odvrate od vaše privlačnosti i napretka. Odaberite bitke koje želite voditi ili pronađite konstruktivan način da se “ispušete”.


Laži i krađe


Neki ljudi misle da su “male bijele laži” prihvatljive te da svatko malo “nadogradi” vlastiti životopis. Ali nije tako. Postoje ljudi koji zaista vjeruju da je bilo kakav oblik laganja neprihvatljivo ponašanje. Isto vrijedi i za uzimanje materijalnih stvari s vašeg radnog mjesta (da, tu se ubrajaju i obični bijeli papiri). 


Malena neetična ponašanja su i dalje neetično ponašanje. Ako ljudi svjedoče tome da kršite pravila ili zakone na “manjoj” razini, pomislit će da ste takvi i na “većoj”. 


Zabušavanje


Radno vrijeme je dovoljno naporno i kada odrađujete vlastite zadatke. Nije ga potrebno još više otežati odrađivanjem tuđeg posla. Ljudi u timu znaju tko koliko radi. Previše propuštenih radnih dana, vaši kolege koji se redovit pojavljuju na radnom mjestu mogu vam zamjeriti. Potrudite se više ili pronađite posao koji vas doista motivira, prenosi Business Insider.


Kašnjenje


Bilo da se radi o kašnjenju na posao i sastanak ili kasnite s rokovima, ljudi se s vremenom umore od stalnog čekanja nekoga tko redovito kasni. Ispadate sebični, neorganizirani i iskazujete nepoštivanje tuđeg vremena. Postoji mnoštvo aplikacija zbog kojih nećete zakasniti pa se potrudite stići na vrijeme. 


Kraljevi drame


Nitko nema vremena za ispade i isprike. Svačiji život može biti vrlo izazovan u određenom trenutku. To što imate problem ili izrazite osjećaje neće vam naštetiti prvi put, ali ako stalno dramatizirati ili imate ispade na radnom mjestu, kolege će vas izbjegavati. 


Tračanje


Ogovaranje je nažalost sve prisutno, ali na radnom ga mjestu treba izbjegavati u potpunosti. Ljudi možda vole slušati o tome što se događa u privatnom ili poslovnom životu njihovih kolega, ali istovremeno vas osuđuju. Kada pričate o nekome, osoba koja vas sluša sama sebi govori da vam se ne može povjeriti s određenim informacijama jer ćete ih, očito, izbrbljati. 


Psovanje


Gotovo da nema osobe koja barem jednom u životu nije opsovala. Psovanje je često na televiziji, na javnim mjestima, pa čak i u uredima. No, to ne znači da ostali u uredu odobravaju korištenje vulgarnih riječi i izraza. Psovanjem i pričanjem riskantnih priča stvarate dojam neotesanosti i nepristojnosti. Malo diskretnosti i pristojnosti, pomoći će vam stvoriti sliku vrijednu poštovanja.


Previše opuštene odjevne kombinacije


Super je što postoje radna mjesta gdje kravate i odijela nisu obavezni dresscode. To ne znači da se na radnom mjestu možete pojavljivati u trenerkama. Uvijek je bolje obući se razinu bolje nego što se zahtjeva. U više poslovnoj kombinaciji, osjećat ćete se profesionalnije, a i vaši kolege će dobiti dojam vašeg modnog ukusa. 


Licemjerje


“Radite kako kažem, a ne kako ja radim”, neće vam pomoći kod vašeg statusa među kolegama i brzo ćete izgubiti autoritet. Vodite primjerom. Usvojite stav da ste konzistentni i ljudi će ovisiti o vama. 


Krivite druge


Ljudi cijene i poštuju kolege koji preuzimaju odgovornost za vlastite akcije. Ako nekoga od kolega “gurnete pod autobus” zbog svoje pogreške, ispast ćete sitničavi i neodgovorni. Mogućnosti napredovanja idu onima koji prihvaćaju pogreške i spremni su pomoći drugima, a ne ih uništavati.