Suradnja sa Slovencima

Prvi hrvatski brend za prodaju kanabisa otvara svoj dućan

P. N.

Izvor: Facebook /Garica

Izvor: Facebook /Garica



Konoplja i njezin zdravstveni i ekonomski potencijal tema je o kojoj se raspravlja već godinama, no u hrvatskoj praksi nema konkretnih i značajnih pomaka ili primjera po pitanju legalizacije, premda smo po nekim istraživanjima treći u Europi po konzumaciji, piše Poslovni.


Pojedini analitičari kao prednosti legalizacije ističu rastuće tržište i pozamašan novac koji bi došao s ekonomskom korišću. Analitičari procjenjuju da bi tržište uzgoja konoplje u više od polovice američkih država vrijedilo više od 50 milijardi eura do 2025. godine.


Još prije par godina posjedovanje za osobnu upotrebu smatralo se u RH prekršajem, no tvrtke u regiji odlučile su iskoristiti nekažnjivu alternativu. Jedna od njih je slovenska Sena Flora, osnovana lani s ciljem prodaje proizvoda od kanabisa i upoznavanja korisnika s njihovom vrijednošću. Tvrtka surađuje s hrvatskim brendom Garica i istoimenim  obrtom koji uskoro otvara prvu trgovinu u Zagrebu, blizu Britanskog trga, navodi Poslovni.




“Pozitivni aspekti jednog od najstarijih usjeva zamagljeni su postojećim zakonima, kažu Martin i Peter Fon, doktori medicine i direktori Sena Flore.


“Jedna od glavnih briga naše tvrtke je da se ljudima približe dobrobiti kanabisa. Držimo trgovinu u centru Ljubljane te webshop, a aktivni smo i u veleprodaji”, kažu braća.  U uskoj suradnji s ovlaštenim laboratorijima Sena Flora osigurava da se u svim proizvodima strogo poštuje granica, koja po većini zakona u zemljama EU dopušta uzgoj konoplje ako udio THC-a nije više od 0,2%. 


“Korištenje odobrenih sorti s certifikatom EU jedan je od najvažnijih kriterija. Drugi je poštivanje zakonskih ograničenja. Svi su naši proizvodi pregledani u laboratorijima u Sloveniji ili Austriji. A na vrhu naše korporativne filozofije je najbolja moguća kvaliteta”, objašnjavaju direktori. Na početku nije im bilo lako, no njihova je prednost, napominju, što u  trgovini radi liječnik koji dobro poznaje predmet i savjetuje ljude.


“Stekli smo povjerenje mnogih kupaca. Neki dosad nisu probali proizvod od kanabisa, no oni koji jesu kažu da im pomažu kod, primjerice, problema s kožom”, navode naši sugovornici i dodaju da baza klijenata uključuje i studente, umirovljenike, liječnike, odvjetnike, a posjetio ih je i policajac koji je rekao da CBD pomaže njegovoj majci kod problema sa spavanjem. S policijom, kažu, nemaju problema jer su transparentni i rade u skladu sa zakonom. Njihov je cilj ponuditi najširi mogući asortiman najkvalitetnijih proizvoda na tržištu.


“Želimo obratiti pozornost i na jestive proizvode od konoplje. Sljedeći korak će biti certificirana organska proizvodnja na 5 hektara”, najavljuju slovenski poduzetnici. U Hrvatskoj su odnedavno prisutni uz pomoć brenda Garica iz Splita.


To je stranica na društvenim mrežama i prvi hrvatski brend za prodaju kanabisa, a nedavno je vlasnik Mario Božović otvorio i obrt. Stranicu su on i prijatelji, kaže Božović, pokrenuli s ciljem stvaranja brenda koji bi se bavio konopljom i liberalizacijom te im omogućio u sudjelovanje u, kako kažu, industriji budućnosti. Od prosinca rade sa Sena Florom, piše Poslovni.


“Kao brend već prodajemo artikle poput rizli, majica i torbi s motivima konoplje tako da je ova suradnja prirodni slijed”, kaže poduzetnik iz Splita, vlasnik prve hrvatske online konopljoteke. “Naš je glavni cilj ponuda najkvalitetnijih dostupnih cvjetova konoplje i cvjetnog praha, a želimo ponuditi i ulja i kreme”, ističu splitski poduzetnici i dodaju da je sve legalno.