Kućni ljubimci

Povratak zdravijoj prehrani novi je trend za četveronožne ljubimce u ovoj godini

Šarlota Brnčić

Foto Pixabay.com

Foto Pixabay.com

Nakon godina prejedanja i neuravnoteženih obroka, dogodit će se povratak zdravijoj, odmjerenoj prehrani koja odgovara prehrambenim potrebama životinje i ne rezultira debljanjem i obolijevanjima



Psi i mačke mogli bi biti glavne zvijezde godine koja je tek započela. S obzirom na to da su već neko vrijeme smatrani punopravnim članovima obitelji, vlasnici su sve više voljni ulagati u njihovu dobrobit, što uključuje i investiranje u inovativne dodatke. Iz tog razloga ne iznenađuje da se fenomen kućnih ljubimaca također pretvorio u uspješno tržište s novim trendovima koji se pojavljuju svake godine. Koji su, prema tome, najočekivaniji trendovi za 2020. godinu kad su ljubimci u pitanju?


To sigurno nije tajna: tijekom posljednjeg desetljeća nekoliko je istraživanja pokazalo kako u zapadnim zemljama psi i mačke sve više podliježu problemima s težinom. Vlasnici ih često previše hrane, a do toga dolazi jer ne mogu odoljeti stalnim zahtjevima četveronožnih prijatelja i njihovom molećivom pogledu. Jasno je da takvo ponašanje može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema. Primjerice, od dijabetesa do problema s bubrezima, od poteškoća pri hodu, do respiratornih problema. Pretilost je sada jedan od glavnih uzroka slabog zdravlja vaših Fida i Fufija.


Međutim, 2020. godina mogla bi označiti prekretnicu, zahvaljujući kontinuiranim naporima na podizanju svijesti kod veterinara.


Zdravija prehrana




Nakon godina prejedanja i neuravnoteženih obroka, dogodit će se povratak zdravijoj, odmjerenoj prehrani koja odgovara prehrambenim potrebama životinje, a da pritom ne doprinese njezinom debljanju. Na deklaraciji hrane, naprimjer, prevladavat će prirodni i certificirani sastojci, s povratkom u domaću proizvodnju jela sve dok ih nadziru veterinari. Proteinska komponenta životinjskog podrijetla u obroku mogla bi prevladavati, umjesto viška ugljikohidrata ili žitarica koji nisu štetni, ali često su prisutni u previsokim dozama u hrani za životinje komercijalnog porijekla. U međuvremenu, stručnjaci predviđaju blagi pad trenda sirove prehrane: nakon godina stabilnog rasta, nekoliko vlasnika moglo bi je se odreći kao rezultat nekih slučajeva kontaminacije mesa – uključujući vrlo ozbiljne u Velikoj Britaniji koji su se dogodili tijekom 2019. godine.


Danas je normalno, posebice u gradovima, da vaše mačke borave isključivo u stanu, bez izlazaka u vanjski svijet. Jasno je da u prometnim gradovima ne možete četveronošce pustiti da slobodno lutaju susjedstvom iz više razloga. Počevši od mogućnosti da stradaju pod gumama automobila do opasnosti da se zaraze mnogim, pogubnim mačjim bolestima. Također, imate obvezu i očuvanja male lokalne faune jer su mačke, zapravo, glavne i odgovorne za smanjenje čitave populacije glodavaca, ptica i malih sisavaca. Iako je popularno vjerovanje da mačka želi slobodno lutati na otvorenom, u stvarnosti stručnjaci pozitivno gledaju na njezin boravak u zatvorenom prostoru, naglašavajući koliko su mačke teritorijalne i vole provoditi većinu svog vremena upravo kod kuće.


Za one koji nemaju zaštićeni balkon ili terasu, kako bi dopustili mački da udiše svježi zrak ili se opusti na suncu, rješenje bi mogla biti šetnja na uzici. Mnogo je mačaka koje savršeno podnose pojaseve i slično – iako puno toga ovisi o predispoziciji i karakteru životinje – i tijekom 2020. godine vlasnici će se češće susretati u parku u društvu Fufija, a ne klasičnog Fida. Prije nego što se odlučite za ovu alternativu, dobro je pitati pouzdanog veterinara za mišljenje.


Prevlast Instagrama


Tijekom 2020. godine ekonomija kućnih ljubimaca, odnosno tržište svega što se vrti oko brige o kućnim ljubimcima, vjerojatno će doživjeti novi skok. Nakon godina stalnog rasta i nepostojanja bilo kakvog oblika krize, sve više i više usluga koje se bave životinjama moglo bi se pojaviti u svakom gradu. Vlasnici će, kako bi zadovoljili želje i potrebe svojih kućnih ljubimaca, zasigurno rado trošiti na razne igračke, gurmansku hranu, frizere, ali i na opuštajuće masaže koje se u nekim gradovima također nude. Dovoljno je reći da su, kako otkriva najnovije izvješće Assalco Zoomarka, naši susjedi Talijani tijekom 2018. godine potrošili 2,082 milijuna eura samo za hranu pasa i mačaka. Sektor očito cvjeta, dovodi i do otvaranja tisuća novih radnih mjesta, a u sljedećih pet godina mogao bi se proširiti i na turizam. Također, u 2020. godini psi i mačke bit će protagonisti općenitijih društvenih mreža i mrežnih platformi. Uzmite u obzir kako se iz nedavne procjene 15 posto svih videozapisa na mreži odnosi na Fida ili Fufi. I tijekom ove godine glavna platforma po izboru vlasnika ostat će Instagram, ali za originalnije sadržaje morat ćete skoknuti negdje drugdje, primjerice na TikTok. Na azijsku društvenu mrežu, na temelju dijeljenja kratkih i ironičnih videozapisa, mogli bi upasti lijepi četveronožni prijatelji, kao što se to u prošlosti već događalo na Facebooku i Twitteru.