Mjesec darivanja

Ne znate lijepo upakirati božićni poklon? Znanstvenici kažu da donosite više radosti

P. N.

FOTO/Pxhere

FOTO/Pxhere

Studija je otkrila da su oni lošije zamotani pokloni puno slađi



Kako se bližimo Božiću, tako se ljudi dijele u dvije skupine: oni koji fantastično zamataju poklone i oni kojima to nikako ne ide.


Praksom se može naučiti zamotati poklon, ali postoje ljudi kojima to jednostavno ne ide za rukom. Neovisno o tome koliko ukrasnog papira i mašni koriste, pokloni jednostavno ne izgledaju kako su zamislili.


Prema jednoj studiji, ljudi koji su očajni u zamatanju poklona, donose više radosti od onih kojima to ide od ruke.




Studija nosi naziv “Presentation Matters: The Effect of Wrapping Neatness on Gift Attitudes“, a ljude su ispitivali kako se osjećaju kada prime različito zamotane poklone. Zanimljivo, ali studija je otkrila da su oni lošije zamotani pokloni puno slađi, prenosi LADBible.


“Ljudi koji daruju poklone, obično ih zamataju prije prezentacije. Malo je poznato o efektima koje zamotani poklon ima na očekivanja ljudi koji ih primaju te njihovom stavu prema onome što se krije unutra. Kada osoba otvori poklon manje joj se sviđa ako je dar umotan perfektno, za razliku od onog jedva umotanog”, pišu autori studije Jessica M. Rixom, Erick M. Mas i Brett A. Rixom.


“Točnije, ljudi imaju viša očekivanja za lijepo omotane poklone zbog čega je teško da poklon opravda očekivanja. To rezultira suprotnim efektom koji vodi prema manje pozitivnom stavu prema poklonu”, dodaju. 


Zanimljivo je i da su rezultati temeljeni na scenariju kada dvoje prijatelja poklanjaju i primaju darove. 


Kada se radi o tek poznanicima, drugoj će se osobi ipak više svidjeti lijepo zamotan poklon.


Zaključak kaže: ako planirate poklon kolegi s posla, lijepo ga zamotajte. Ali ako su darovi za prijatelje onda znate da ćete dijeliti sreću tijekom blagdanskog mjeseca i prezentirajte poklone kao da ih je zamotalo maleno dijete.