Hvalevrijedan potez

Najpopularnije lutkice sve više prihvaćaju raznolikost: Izlazi i Barbie koja ima vitiligo

P. N.

FOTO/Pxhere

FOTO/Pxhere

Prošle su godine debitirale lutke s različitim trajnim invaliditetima.



Ovog je tjedna Mattel lansirao novu Barbie lutku koja ima vitiligo. Riječ je o gubitku kožnih melanocita koji uzrokuje stvaranje različito velikih područja depigmentacije kože. Osim ove lutke, lansiran je i Ken s dugom plavom kosom.  U lipnju će se kolekciji priključiti i dvije nove lutke, jedna bez kose i jedna s tamnijim tonom kože te zlatnom protezom za nogu, prenosi Mashable.


Lutkice su kolekcija Barbie 2020 za njihovu liniju fashionistica koje su tijekom proteklih pet godine predstavile više od 170 različitih “lookova” pokazujući različite identitete diljem svijeta u nadi da će predstaviti globalnu raznolikost. 


Za stvaranje vitiligo lutke, ostvarena je suradnja s dermatologom da bi se točno prikazalo stanje. Lutka bez kose mogla bi pomoći djevojčicama koje prolaze kroz gubitak kose iz mnogih razloga. 




Prošle su godine debitirale lutke s različitim trajnim invaliditetima. Tada je dvanaestogodišnja Jordan Reeves, suosnivačica neprofitne organizacije “Born Just Right” koja se bavi “kreativnim rješenjima koja pomažu da djeca s invaliditetom žive ugodnijim životom”, pomogla inspirirati lutku s protezom. Linija Barbie 2019 Fashionista bila je prva linija koja je uključila lutku u invalidskim kolicima. 


Iako su Barbie lutkice dugo vremena bile bijele i mršave, u proteklih se pet godina i to promijenilo. Prema glasnogovorniku Mattela, od 2015. godine je izrađeno više od 170 novih izgleda za Barbie lutkice. Uključilo se pet različitih tjelesnih oblika, dvadeset i dvije nijanse boje kože, sedamdeset i šest frizura, devedeset i četiri boje kose te trinaest boja očiju. 



Potrošači su u većini entuzijastično pozdravili promjene, a lutkica crne kože s oblinama i “afro frizurom” bila je najprodavanija lutkica gotovo svakog tjedna prošle godine.


“Ponosni smo što je Barbie lutkica prihvatila najviše raznovrsnosti na tržištu te nastavlja rasti da bi sve bolje prikazala svijet koje djevojčice vide oko sebe”, kazala je Lisa McKnight, starija potpredsjednica i direktorica za Barbie te portfolio njihovih lutaka.