"Bloody Sundae"

McDonalds reklamom za sladoled razljutio javnost: Optužili ih da reklamiraju pokolj

P. N.

Reuters

Reuters

Njihova reklama povodom Noći vještica nije naišla na odobravanje javnosti



Popularni sladoled iz McDonald’sa ovog je puta umjesto pozitivnih reakcija, razjario javnost.


U Portugalu je osvanula reklama povodom Noći vještica, a za tu je prigodu sladoled predstavljen kao “krvav” uz natpis “Sundae Bloody Sundae”, prenosi New York Post. Fotografija na reklami predstavlja čašu sladoleda od vanilije prekrivenoga crvenim preljevom koji liči na krv.


Razlog je što je “Bloody Sunday” ili “Krvava nedjelja” poznata i pod nazivom masakr Bogside (naziv predgrađa). Nasilni događaj se dogodio 1972. godine u Sjevernoj Irskoj kada su britanski vojnici otvorili paljbu na nenaoružane katoličke prosvjednike u maršu za civilna prava. Ubijeno je trinaest (od čega šestero maloljetnika), a ranjeno petnaest osoba. 




“Portugal je otkazan”, napisao je irski korisnik Twittera, a njegova je objava postala viralna. “Je li ovo stvarno?” i “McDonald`s je kulturološki gluh” samo su neki od komentara ispod objave.


Kate Nash čiji je brat William tog dana ubijen, kaže da je svjesna reklame.


“Moram reći da mi nije toliko uvredljiva. Ovo je u Portugalu i vrlo je malo moguće da se ljudi uvrijede zbog događaja ovdje u Irskoj. Možda su se na ovaj slogan odlučili u vlastitoj nevinosti, bez pomisli na ‘Bloody Sunday”, kazala je za NYP.


Glasnogovornik iz McDonald’sa poručuje da su sve reklame uklonjene s lokacija u Portugalu. “Kampanja je za namjeru imala proslavu Noći vještica, a ne bezosjećajnu referencu na bilo koji povijesni događaj ili na vrijeđanje te uznemiravanje bilo koga, na bilo koji način”, kažu iz kompanije. 


FOTO/Twitter


FOTO/Twitter