Financirali studiju

McDonald´s izveo kognitivni trik: Kupci će kupovati zdravije ako je prvo na meniju

P. N.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

McDonald je financirao studiju u nastojanju da vide mogu li Colu Zero učiniti zadanim izborom pića na svom jelovniku kako bi uvjerili kupce da odaberu opciju s manje šećera



Promjena redoslijeda prikazivanja stavki na izborniku mogla bi zvučati besmisleno, ali nova istraživanja tvrde da bi nam to moglo pomoći da donesemo zdravije odluke kada jedemo u restoranima brze hrane.


Ispitivanje koje su proveli istraživači sa sveučilišta u Manchesteru i na University of Warwick otkrilo je da je promjenom redoslijeda popisa bezalkoholnih pića na izborniku sa zaslonom osjetljivim na dodir došlo do toga da su kupci odabrali s manje šećera.


Istraživanje je provedeno među McDonaldsovim kupcima u 622 prodavaonicama širom Engleske tijekom 12 tjedana 2016. godine.




U pokusu je ikona za Colu Zero, koja ne sadrži šećer, premještena s donjeg mjesta na zaslonu u gornji lijevi dio. U međuvremenu, ikona za Coca-Colu premještena je na najniže mjesto na ekranu, piše Independent.


Tjedan dana nakon što su se jelovnici promijenili, pokusom se utvrdilo da se prodaja Cole Zero u McDonaldsovim trgovinama povećala u prosjeku 21 posto. Isto tako, prodaja Coca-Cole smanjila se za devet posto.


U 12 tjedana je prodaja Coca-Cole pala za sedam posto, dok je kupovina Cole Zero porasla za 30 posto.


McDonald je financirao studiju u nastojanju da vide mogu li Colu Zero učiniti zadanim izborom pića na svom jelovniku kako bi uvjerili kupce da odaberu opciju s manje šećera.


Lanac brze hrane nije bio u mogućnosti to učiniti zbog bojazni da su neki kupci alergični na zaslađivače koji se u piću koriste za zamjenu šećera.


Svaka limenka Coca-Cole sadrži 35 grama šećera, što je otprilike sedam žličica.


Ivo Vlaev, znanstvenik i koautor studije, rekao je da su rezultati “šokantni”. “Možete to nazvati kognitivnim trikom”, kazao je.


“Temelji se na pristranosti ili na psihološkom slijepom mjestu koje imamo kada gledamo niz mogućnosti ispred nas ili kada promatramo svijet oko nas, jer svoju pažnju usredotočujemo na stvari koje su uočljivije ili se nalaze pred nama – naše oči slijede određene obrasce dok gledamo svijet, kao kad čitate stranicu u časopisu”, objašnjava Vlaev.


Vlaev se nada da će istraživanje potaknuti ostale lance brze hrane da slijede primjer preuređujući svoje jelovnike kako bi najzdravije opcije bile najistaknutije.