Automobilizam

FOTO Prvi natjecateljski dan utrke “Nagrada Hrvatske 2022” prošao bez rekorda, favoriti slavili na užarenom Grobniku

Miroslav Krpan

ormule na Grobniku/Foto V. KARUZA

ormule na Grobniku/Foto V. KARUZA

Nastupom 281 vozača iz 15 zemalja odrađen prvi natjecateljski dan, uz visoke temperature, bez rekorda, ali s pobjedama favorita



GROBNIČKO POLJE Automotodrom Grobnik ovog je vikenda domaćin najveće automobilističke priredbe sustavnog karaktera u kojoj sudjeluje 281 automobilist iz 15 zemalja, a raspoređeni su u 16 različitih bodovnih skupina.


Međunarodna auto-utrka na kružnim stazama “Nagrada Hrvatske 2022.” održava se u organizaciji ASK Kastavac i suorganizaciji Udruge Auto staza Grobnik, a treći dan priredbe nakon niza treninga bio je i prvi natjecateljski. Tijekom jutarnjih kvalifikacija Talijan Paolo Brajnik odvezao je do sada najbrži krug 1:16,848 minuta što bi bio novi rekord da je u službenoj utrci.





No, u popodnevnoj utrci Brajnik je pobjedom u formuli Dallara 320 potvrdio svoju superiornost, ali ne i vremenom najboljeg kruga 1:19,044 minuta, što je dvije sekunde slabije od njegova rekorda staze starog dvije godine. Nova je šansa za bolje vrijeme sutrašnja utrka.


Nije lako nikome na ravni Grobničkog polja ovog vikenda, termometri pokazuju 42 i više stupnjeva, a hlada ili povjetarca niti u tragovima. Tako će biti i sutra kada je na rasporedu još 14 utrka.


Međunarodni štih


U 20 startnih redova razvrstalo se, prema kvalifikacijskim treninzima, čak 29 vozača u zajedničkoj utrci svih divizija raspisanih za PH. Impozantna i povijesna scena startnog pravca, s obzirom da su do sada uvijek dijeljeni na slabije i jače skupine.



Među onim jačima očekivan je petoboj šampiona. Poveo je, s prve startne pozicije srpski as Nemanja Milovanović, ove sezone član AKK SIB Racing Osijek, no svojim Cupra Leonom TCR izdržao je samo četiri kruga liderske pozicije, koju je potom preuzeo Crnogorac Frano Dubreta (Dubrovnik Racinga) održavajući u Cupri TCR vodeću poziciju sve do 12. kruga, kada samo taj krug vodstvo prepušta Slovenacu Gregi Šimonoviču, vozaču osječkog kluba u još jednoj prestižnoj Cupri TCR.


Na cilju poslije 16 krugova i vremenom 25:18,730 minuta pobijedio Dubreta ispred Zorana Kastratovića (Buzet Autosport, Chevrolet Cruze WTCC) sa zaostatkom 1,416 sekundi, a treći je bio Grega Šimonović zaostavši 2,411 sekundi. Bio je to ujedno poredak najjače domaće divizije 6, a pobjednici preostalih su: divizija 1 Nikola Rožić (Trogir, Škoda Felicia 1.4 16v), divizija 2 Lovro Badurina (Rijeka, Peugeot 106), divizija 3 Maro Franić (Dubrovnik Racing, Seat Leon VW Golf 5) i divizija 5 Milan Tatalović (Dubrovnik Racing, Seat Ibiza). Najbolje vrijeme u utrci ostvario je pobjednik Frano Dubreta vozeći krug za 1:32,541 i prosjekom od 162,142 km/sat.



Twingo Cup


Slovenski međunarodni Twingo Cup na startu je okupio 35 vozača, a u krajnje uzbudljivih 11 krugova ciljnu liniju unutar iste sekunde prošlo je šest vozača. Ipak, najbržim, za 96 tisućinki sekunde prednosti pokazao se Slovenac Matej Ivanuša ispred sunarodnjaka Davida Stušeka. Treći je bio još jedan Slovenac, najbrži s treninga, Nik Štefančić. Makedonac David Malinkovski usprkos najbržem vremenu kruga 2:00,575 minuta s prosjekom 124,444 km/sat ipak je zauzeo tek 11. mjesto.


U utrci GT automobila s 15 probranih i prestižnih modela pobjedu je odnio Čeh Libor Milota u Mercedesu AMG GT3, dok je Buzećanin Valter Nežić u Clio Cupu ostvario četvrto mjesto.


Sutrašnji program počinje već u 8.15 sati prvom od pet prijepodnevnih utrka, dok se devet preostalih nastavlja od 12.45 sati i potrajat će do 20 sati.