Hrvat čeka odluku o Giru

JOSIP RUMAC Tadej Pogačar je sjajan i kao čovjek i kao biciklist

Zlatko Horvat

Josip Rumac

Čuli smo se u prvom tjednu utrke. Prije dvije godine na Tour of Croatia zajedno smo došli na Biokovo. Puno smo utrka vozili zajedno – kaže Rumac

RIJEKA Josip Rumac je u nedjelju ujutro odradio posljednji trening, od Poljana do Brseča i natrag, da bi navečer stigao u Sestriere na pripreme svoje momčadi Androni Giocattoli–Sidermec uoči Gira d’Italia, što počinje 3. listopada.

– Odradit ćemo deset dana visinskih priprema, a 30. rujna se leti na Siciliju. Osam najspremnijih iz momčadi naći će se u zrakoplovu – kaže Josip Rumac. – Nadam se da ću biti među njima, ovih dana znat će se više.

Rumac je zaslužio nastup na prvoj trotjednoj utrci u karijeri. U jednodnevnoj utrci Strade Bianche zauzeo je 26. mjesto, 21. je bio na cestovnoj utrci EP-a, 18. na Utrci po Mađarskoj, 80. na jakom Tirreno – Adriaticu, a za kraj 39. u Toskani.

– Tirrenu sam radio za druge uz jedan dobar bijeg. No, Giro je ove godine dosta težak, pun je brda, s nekoliko etapa preko 200 kilometara uz 2.000 metara uspona. To su strašne brojke. U 18. etapi penje se na Passo Stelvio uz spuštanje u Bormio, u 20. je etapi cilj u Sestriereu. Bili smo tu i lani, dva tjedna u kolovozu. Ceste znamo… Osim toga, konkurencija će biti strašna.

Tko nije napravio nešto konkretno na Tour de Franceu, odlučit će se za Giro. Spektakl je zagarantiran. Samo da ne bude snijega! Sve su to vrhovi od 2.500 metara. Nastup na Giru mi je velika želja, a ostaje žal što utrka nije u svibnju, na početku sezone.

Strašne brojke

Tour de France je završen nevjerojatnim trijumfom Slovenca Tadeja Pogačara, koji je jučer proslavio 22. rođendan.

– Nikad takve brzine, nikad takvi »watti« i snaga. Brojke su strašne. Biciklizam svake godine ide gore, ne znam gdje je kraj. Pogačara poznajem, čak smo se i čuli u prvom tjednu utrke. Prije dvije godine na Tour of Croatia zajedno smo došli na Biokovo. Puno smo utrka vozili zajedno, jedno od njih je i Istarsko proljeće, kada smo se penjali za Oprtalj. Čuli smo se prvog tjedna Toura…

Kaže da se protokol zbog koronavirusa poštovao, sve je išlo po pravilima UCI-ja. Nadam se da će se i Talijani toga držati. Nas su za vrijeme utrke Tirreno–Adriatico triput testirali, sada nas testiraju jednom tjedno, ponedjeljkom. Iznenađuje i što nitko od vozača na Touru nije bio pozitivan, tek nekoliko njih u organizaciji i direktor. Velik je talent, to je pokazao trijumfom prije dvije godine na Tour de l’Avenireu, praktički sam. Mlad je, ima ekstra dobru regeneraciju, što je za sport prioritet.

Stvarno se radi o dečku koji je na svom mjestu kao čovjek i biciklist. Uvijek pozdravi, popriča. S Rogličem sam vozio u Adriji 2015. i nije mu lako ni drago što je izgubio pobjedu. Visma je pokazala da je najjača momčad, a Pogačar im uzme tri majice, uključujući žutu, bez momčadi. Lani je na prvoj Vuelti bio treći, sada pobjednik u prvom nastupu na Touru.

Puno bjegova

S obzirom na godine, mogao bi to biti početak jedne dominacije.

– Neće mu biti lako ponoviti. Nisu vremena kao nekad, kada su pobjeđivali ekstremni talenti koji su trenirali. Danas su svi podjednaki i na klasicima može parirati puno momčadi s obzirom na to da su kupili dobre »radnike«. No, sve ovisi o lideru. Nemojmo zaboraviti da je Roglič dobro odvozio kronometar, imao je peto vrijeme, ali nije bilo dovoljno.

Francuzi su odahnuli. Kao i biciklistička industrija.

– Tour de France je četvrti najgledaniji sportski događaj i morao se održati. Bio je to jedan od zanimljivijih Tourova, s puno bjegova, najzanimljiviji od 2011. godine. Bilo je svega, iznad očekivanja. Vjerojatno je na vozače utjecao COVID-19. Mi imamo tri Kolumbijca u momčadi i znam da su 60 dana bili zatvoreni. Neki su vozili MTB bicikle, neki su uspjeli voziti po cesti i to se vidjelo. Posljednjeg tjedna vidjelo se da nekima nedostaje kilometara.

Za vrijeme utrke Tirreno – Adriastico Rumac je odvozio 1.311.9 kilometara u tjedan dana uz 18.174 metara uspona.

– Ne znam je li mi to osobni rekord, ali u svakom slučaju to su mi najveće brojke u posljednje dvije godine. Možda sam više odvozio na Tour of Croatia jer su tamo bile dvije etape po 260 kilometara. Iskreno, dobro sam se osjećao, odvezao i Toskanu, umor se javio pet dana kasnije – zaključuje Rumac.