Pogrešan model

Riječki HDZ protiv prodaje gradskog zemljišta: Zašto Filipović ne želi 25.000.000 EU eura za Žabicu?

Damir Cupać

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Na Jadranskom trgu 1 uvjereni su da gradonačelnik Marko Filipović gura pogrešan model realizacije kapitalne investicije.



Predsjednik riječkog HDZ-a Josip Ostrogović najavio je da će na današnjoj sjednici Gradskog vijeća njegov stranačku klub biti protiv prodaje zemljišta na Žabici privatnom investitoru koji bi trebao realizirati projekt Zapadna Žabica, a dio kojega je i novi autobusni kolodvor.


U riječkom HDZ-u ocjenjuju da je puno prihvatljiviji model prijave projekta za državne poticaje i europska sredstva.


Alternativan način financiranja postoji!


– Na tematskoj sjednici Odbora za urbanizam prezentiran nam je alternativni način financiranja i izgradnje autobusnog kolodvora pomoću državnih potpora iz EU fonda za regionalni razvoj, tj. kohezijskog fonda.




Raspisivanje javnog poziva je početkom 2023. godine, Grad Rijeka zadovoljava uvjete za 20 milijuna eura bespovratnih sredstava za izgradnju autobusnog kolodvora, djelomično financiranje garaže s parkirnim mjestima te financiranje prometne infrastrukture.


Cijeli iznos mogućih bespovratnih sredstava penje se preko 25 milijuna eura, odnosno nešto manje od 200 milijuna kuna, izjavio je Ostrogović.



Njega žalosti činjenica da gradonačelnik Marko Filipović ne prepoznaje potencijal iskorištavanja europskih sredstava u projektu Zapadna Žabica.


Olako i na brzinu želi prepustiti Žabicu


– On ne prepoznaje vrijednost i potencijal nekretnine koju olako i na brzinu želi prepustiti privatnom investitoru. Nažalost takav način upravljanja gradskom imovinom je neodgovoran prema građanima Rijeke kao vlasnicima navedenih nekretnina.


Neugodno me iznenadila izjava gradonačelnika da ne vjeruje HDZ-u ni kad darove nosi.


Zanimljiva je ova izjava kada objektivno sagledamo stvari i nabrojimo investicije u našem gradu koje se financiraju putem hrvatske Vlade na čijem je čelu Andrej Plenković: nova sveučilišna bolnica, Zagrebačka obala, najskuplja cesta koja se trenutno gradi, cesta D 403, nastavak rada i funkcioniranja brodogradilišta 3. maj, novi gradski autobusi i tako dalje.



Što izravno, a što neizravno Vlada je u naš kraj u proteklih nekoliko godina uložila preko 11 milijardi kuna i naš grad je veliko gradilište.


Uspjeh gradonačelnika u tome je ravan nuli i to naši sugrađani moraju znati. Jer kada gledamo medijske izvještaje sa obilaskom Vlade investicijama koje su u tijeku, na svakoj slici su i Filipović i Komadina, kao Lolek i Bolek, kazao je Ostrogović.


On je uvjeren da je jedino rješenje, u svrhu izgradnje i financiranja novog autobusnog kolodvora, izrada studije izvodljivosti s analizom opcija, troškova i koristi.


Što ako kolodvor preurede u trgovački centar?


– Takva studija će pokazati, kako je iskorištavanje 100-posto bespovratnih sredstava za suštinske potrebe autobusnog kolodvora i pristupnih cesta najbolji način financiranja i izgradnje autobusnog kolodvora.


Prodaja zemljišta koju predlaže gradonačelnik Filipović prepušta cijeli prostor privatnom investitoru i Grad Rijeka tamo više nema ništa.



Ako govorimo o vremenskim gabaritima od 20, 30, 50 ili 100 godina, a o tim gabaritima trebamo govoriti, nije moguće stvoriti tako trajan obvezni odnos, kojim bi se investitora “natjeralo” da obavlja djelatnost autobusnog kolodvora toliko dugo, na traženoj razini kvalitete.


Dakle, sasvim je moguće da investitor, uslijed manje dobiti od planirane ili bilo kojeg drugog razloga u određenom trenutku “izgubi interes” za pružanje kolodvorskih usluga i da počne “štedjeti” na njima, odnosno snižavati razinu kvalitete.


Navedeno može dovesti do snižavanja kategorije kolodvora, a u krajnjem slučaju i do gubitka prava na pružanje kolodvorskih usluga, upozorava Ostrogović.


Dodaje i da je moguć scenarij da investitor u nekom trenutku procijeni da mu se više isplati imati još jedan kat trgovačkog centra i da kolodvor jednostavno preuredi u trgovački centar.


Nabit će cijenu parkinga na 15 kuna


On je postavio pitanje što ako investitor proda firmu, ili ode u stečaj ili likvidaciju.


– Također građani moraju znati da se gradonačelnik Filipović ugovorom obvezao, nakon što bi investitor izgradio privatnu garažu, zatvoriti parkiralište na Rivi i preusmjeriti posao parkinga prema njemu.



To bi značilo da će privatni investitor imati gotovo monopol na formiranje cijene parkinga u centru grada Rijeke, što je krajnje nedopustivo.


Naši sugrađani mogu realno očekivati cijenu sata parkiranja minimum 15 kuna, ako znamo da je cijena sata na parkingu tzv. Beretić, a sada parking Korzo, 12 kuna.


Vlasnik tog parkinga je potencijalni investitor kompleksa Zapadna Žabica, zaključio je Ostrogović.