Brodogradnja

Prihvaćeno krizno upravljanje u “3. maju”, doznajemo detalje o narednim planovima riječkog škvera

Orjana Antešić

Dovršetak novogradnje 527 u zadanim rokovima i postojećim novcem, glavni je zadatak »3. maja« / Snimio Sergej DRECHSLER

Dovršetak novogradnje 527 u zadanim rokovima i postojećim novcem, glavni je zadatak »3. maja« / Snimio Sergej DRECHSLER

Planom direktora Edija Kučana definirane su krizne točke i načini kako ih rješavati. Nakon Nadzornog odbora, dokument treba odobriti i Glavna skupština »3. maja« koja se sastaje u četvrtak



Nadzorni odbor »3.maja« jučer je prihvatio plan i mjere kriznog upravljanja brodogradilištem koje je predložila uprava društva, odnosno direktor Edi Kučan.


Potvrdio nam je to predsjednik NO-a Juraj Šoljić koji neke konkretnije detalje iz tog dokumenta nije htio iznositi, uz obrazloženje da ih još treba amenovati Glavna skupština »3. maja« koja je, inače, zakazana za ovaj četvrtak.


Dokapitalizacija tvrtke


Šoljić je samo kratko pojasnio da su tim planom definirane krizne točke i načini kako ih rješavati, a na naš upit pojasnio je da nije samo u pitanju završetak novogradnje 527, već i drugi segmenti u poslovanju brodogradilišta, a dodao je i da je plan restrukturiranja riječkih navoza implementiran u ovaj dokument.




Podsjetimo, slamka spasa za riječko brodogradilište i njegove kumulirane dubioze uslijed kojih je kapital društva u negativi većoj od 100 milijuna eura, jest prebacivanje djelatnosti i poslovanja na tvrtku-kćer »3. maj Rijeka 1905«, koju se već prije više mjeseci dokapitaliziralo materijalnom imovinom matičnog »3. maja« koji bi, nakon što se isporuči novogradnja 527, trebao u stečajni postupak.


Bit će, u svakom slučaju, zanimljivo vidjeti na predstojećoj Skupštini u kojoj se mjeri plan kriznog upravljanja dotiče tvrtke-kćeri, a koliko same matice pred kojom je u ovom trenutku jedini i glavni zadatak – završiti novogradnju 527, u naravi samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta, u ugovornom roku, odnosno najkasnije do 15. lipnja – uz, naravno, kontrolu troškova i zadržavanje unutar zadanih financijskih gabarita iz aktualnog kredita.


Upravo je uvođenje mjera kriznog upravljanja bio uvjet uz koji je Vlada u listopadu prošle godine izdala državna jamstva za novi kredit za završetak novogradnje 527 u iznosu od 23,5 milijuna eura.


Valja podsjetiti da je u srpnju 2022. godine Vlada dala jamstva za prvi kredit u iznosu od 31,5 milijuna kanadskih dolara i 23,5 milijuna eura, po osnovi ugovora koji je »3. maj« potpisao s kupcem tog broda, kanadskim brodarom Algoma.


Prema dostupnim informacijama, i na jučerašnjoj sjednici NO-a razgovaralo se o poslovnom odnosu riječkog brodogradilišta i tvrtke Itaqua, u fokusu mogućih novih poslova.


Šoljić je samo kazao da su po tom pitanju zatražene dodatne informacije.


Najam hale


Tvrtka Itaqua u najmu je velike hale bivšeg MiD-a u krugu brodogradilišta, grade jahte za talijanski Benetti, pri čemu je »3. maj« angažiran kao podizvođač za gradnju čeličnog trupa za te jahte, dok Itaqua odrađuje lukrativnije poslove u aluminiju.


Oko cijene zakupa za bivšu halu Motori i dizalice raspravljalo se, podsjetimo, na jednoj od sjednica NO-a »3. maja« prošle jeseni, pri čemu je zauzet stav da bi se cijena zakupa ove trećemajske hale morala korigirati u skladu s komercijalnim cijenama koje su prisutne na tržištu.


Šoljića smo priupitali i kako teku pripreme za objavljivanje tendera za prodaju poslovnog udjela u tvrtki-kćeri »3. maj Rijeka 1905« za koju, prema dostupnim informacijama, postoji interes kod potencijalnih ulagača.


Predsjednik NO-a kazao je da još traju usuglašavanja oko samog teksta tendera i rokova, ali da bi to trebalo biti definirano u idućih nekoliko tjedana.