Pravo prvenstva

Dosadašnji zakupac najavljuje tužbe! O reklamama na riječkim autobusima odlučivat će sud

Marinko Glavan

Reklame na autobusima posvađale su dugogodišnje partnere – Autotrolej i Urbano oglašavanje / Snimio Sergej DRECHSLER

Reklame na autobusima posvađale su dugogodišnje partnere – Autotrolej i Urbano oglašavanje / Snimio Sergej DRECHSLER

Banjalučka Infomedia je prije 10-ak dana dala najvišu ponudu za zakup oglasnog prostora na 50 autobusa Autotroleja (750 tisuća kuna), no dosadašnji zakupac Urbano oglašavanje poziva se na pravo prvenstva prema dosadašnjem ugovoru



RIJEKA – Nakon što je Infomedia Group, tvrtka sa sjedištem u Banjoj Luci, dala najvišu ponudu, u iznosu od 750 tisuća kuna, za zakup oglasnog prostora, odnosno lijepljenje reklama na 50 autobusa Autotroleja, na licitaciji održanoj prošlog tjedna, dosadašnji zakupac, tvrtka Urbano oglašavanje najavljuje pokretanje sudskog postupka, kao i kaznenu prijavu protiv direktora Autotroleja Alberta Kontuša, pozivajući se na pravo prvenstva, prema odredbama dosadašnjeg ugovora o zakupu oglasnog prostora.


Infomedia je, podsjećamo, prije desetak dana na dražbi za zakup oglasnog prostora na 50 autobusa Autotroleja na rok od godinu dana dala najvišu ponudu, u iznosu od 750 tisuća kuna, nakon čega su iz Urbanog oglašavanja zatražili pravo prvenstva, prema dosadašnjem ugovoru, a koje im omogućava da kao dosadašnji zakupac potpišu ugovor o daljnjem zakupu u iznosu istom ili većem od najvećeg ponuđenog na dražbi.


Filipović: Ne miješam se u natječaje


O situaciji oko reklama na gradskim autobusima pitali smo i gradonačelnika Marka Filipovića koji je odgovornost prebacio na Autotrolej.
– Postupci kao što je ovaj natječaj u domeni su uprave Autotroleja i ne miješam se u njihovu provedbu. Isto tako, žalbe nakon natječaja, pa i traženje rješenja putem suda legitiman su pravni alat, kratko je odgovorio gradonačelnik.

Reference




Autotrolej je objavio da je najbolju ponudu dala tvrtka Infomedia, iza koje se vuku medijske afere s netransparentnim ugovorima sa zagrebačkim ZET-om, sklopljenima za mandata Milana Bandića na mjestu zagrebačkog gradonačelnika. Prema medijskim napisima, ugovori su bili netransparentni, pri čemu je Infomedia Group oglase lijepila i na nove tramvaje, iako je natječajem bilo predviđeno isključivo postavljanje reklama na tramvaje starijih godišta, te za postavljanje i skidanje reklama koristila neprijavljene radnike iz BiH. Uz to, prema medijskim izvještajima, iako je natječajem bilo predviđeno da na tramvajima mora prevladavati plava boja, ni to nije ispoštovano, kao ni odredba da eventualne štete na boji, nakon skidanja reklama, snosi zakupac, već su to radili radnici ZET-a o trošku zagrebačkog javnog prijevoznika.


Iz Infomedia Grupe nisu željeli komentirati najavu tužbe Urbanog oglašavanja, a direktor zagrebačke podružnice Infomedia Grupe, Željko Banjac, kratko nam je u telefonskom razgovoru kazao da je njegova tvrtka dala najvišu ponudu te da očekuje poziv iz Autotroleja za potpisivanje ugovora o oglašavanju.


Iz Urbanog oglašavanja ističu da će poduzeti sve pravne korake koji im stoje na raspolaganju, nakon što je Autotrolej raskinuo ugovor s tom tvrtkom 10. svibnja ove godine.


– Sve ugovorne obveze po predmetnom ugovoru uredno i transparentno izvršavamo i nikada nismo zaprimili niti jednu primjedbu na naš rad. KD Autotrolej je ove godine proveo 4 javna natječaja za odabir poslovnog partnera za obavljanje poslova oglašavanja na vanjskim površinama svojih autobusa, od čega su prva tri poništena, a po provedenom četvrtom natječaju, od dana 27. travnja 2022., odlukom direktora Alberta Kontuša od 10. svibnja 2022. kao najpovoljnija ponuda odabrana je ponuda zajednice ponuditelja: Info media group d.o.o. Zagreb, Info media group d.o.o. Banja Luka i Megatone d.o.o. Banja Luka.


 Grad Rijeka je 10. svibnja raskinuo ugovor s dosadašnjim pružateljem usluga / NL arhiva

Grad Rijeka je 10. svibnja raskinuo ugovor s dosadašnjim pružateljem usluga / NL arhiva


Klauzula


Urbano oglašavanje d.o.o., po važećem, gore navedenom ugovoru, ima u članku 19. ugovorenu klauzulu prava prvenstvenog zakupa koju ostvaruje ukoliko po pozivu KD-a Autotrolej d.o.o. prihvati uvjete koje je ponudio najpovoljniji ponuditelj za zakup oglasnih površina. Budući da su KD Autotrolej d.o.o. i direktor Alberto Kontuš u više navrata jednostrano osporavali ugovoreno pravo prvenstvenog zakupa iz potpisanog ugovora, smatramo našom obvezom upoznati vas s činjenicom da smo KD Autotrolej, direktora Alberta Kontuša i povjerenstvo za provedbu postupka javnog natječaja obavijestili o našem prihvaćanju uvjeta koje je ponudio najpovoljniji ponuditelj na natječaju, te da smo ga upoznali s relevantnim odlukama i sudskom praksom koja govori o legalnosti i ispravnosti ugovaranja prava na prvenstveni zakup. No, bez obzira na našu izjavu o prihvaćanju najviše izlicitirane cijene, direktor Alberto Kontuš nam dostavlja obavijest/odluku o raskidu važećeg ugovora dana 11. svibnja 2022. i time čini štetu Društvu. Ovom obavijesti/odlukom o raskidu postojećeg ugovora i nepoštovanjem klauzula iz važećeg ugovora koju smo dobili od direktora Alberta Kontuša, primorani smo poduzeti sve pravne radnje kako protiv direktora Alberta Kontuša tako i protiv pravne osobe KD-a Autotrolej d.o.o. s ciljem zaštite svojih interesa, stoji u dopisu koji je našoj redakciji uputio direktor Urbanog oglašavanja Renato Zubović.


Tužbe


U zaštitu svojih interesa, nastavlja, Urbano oglašavanje podnijet će tužbu za naknadu štete, po osnovi povrede ugovorne obveze priznanja prvenstvenog zakupa oglasnih površina, sukladno članku 19. Ugovora te Zakona o obveznim odnosima.


– Podnijet ćemo i tužbu za štetu s osnove više plaćene zakupnine za autobuse koji nam nisu bili na raspolaganju u posljednjih pet godina, a bili su predviđeni za oglašavanje. Također i kaznenu prijavu protiv direktora Alberta Kontuša, za svjesno i namjerno činjenje štete društvu KD-a Autotrolej d.o.o. u kojem je odgovorna osoba te za nesavjesno poslovanje, navodi Zubović, dodajući da je Kontuš svojim postupanjem nanio nezanemarivu štetu reputaciji Autotroleja, kao i potencijalnim zatvaranjem društva Urbano oglašavanje d.o.o. koje uredno posluje, plaća poreze i doprinose u gradu Rijeci, te zapošljava sedam radnika koji će ovakvim, kako Zubović tvrdi, protuzakonitim postupanjem direktora Alberta Kontuša izgubiti posao.


– O svemu ovome izvijestili smo sve vlasnike KD-a Autotrolej d.o.o., gradske vijećnike grada Rijeke i novinare, jer morate biti informirani o postupanjima direktora Alberta Kontuša koji svjesno i namjerno čini štetu Društvu. Vjerujemo da je svim vlasnicima, svim zaposlenicima KD-a Autotrolej d.o.o. i javnosti u interesu da Društvo posluje uspješno i da se uprava društva ponaša u skladu s pažnjom dobrog gospodarstvenika, stoji u Zubovićevom dopisu.


 Autotolej ističe da je posljednji ugovor sklopljen s Urbanim oglašavanjem istekao 1. rujna prošle godine / Foto Snimio VEDRAN KARUZA

Autotolej ističe da je posljednji ugovor sklopljen s Urbanim oglašavanjem istekao 1. rujna prošle godine / Foto Snimio VEDRAN KARUZA


Računica


Iz Autotroleja na naš upit o najavljenoj tužbi i kaznenoj prijavi od strane Urbanog oglašavanja odgovaraju da su Zubovićeve optužbe za svjesno i namjerno činjenje štete Društvu i nesavjesno poslovanje lažne, te ne odgovaraju činjeničnom stanju.


– Za KD Autotrolej izlicitirana je itekako dobra naknada za zakup oglasnih površina, odnosno naknada koju gospodin Zubović nije mogao ili nije htio ponuditi, te da budemo još jasniji, naknada koju Društvo tijekom proteklih 11 godina, dok je vanjsko oglašavanje provodilo Urbano oglašavanje i gospodin Zubović, nikada nije niti približno ostvarilo. Računica je vrlo jasna. Za 50 autobusa u najmu na javnom natječaju je putem licitacije ostvarena cijena od 750 tisuća kuna godišnje, dok je tijekom proteklih 11 godina ista varirala od oko 176 tisuća do 570 tisuća kuna, i to za 123 autobusa. Slijedom navedenih brojki, zaista ne bismo dalje komentirali navode dopisa o “svjesnom i namjernom činjenju štete Društvu i nesavjesnom poslovanju”, stoji u odgovoru Autotroleja, uz napomenu da je Autotrolej do sad sklopio dva ugovora s Urbanim oglašavanjem, od kojih je zadnji istekao 1. rujna prošle godine, nakon čega je KD Autotrolej pripremio javni natječaj za zakup oglasnih površina, a do okončanja natječaja pod istim je uvjetima produžio postojeći ugovor o zakupu s Urbanim oglašavanjem.


– Prvi i drugi ugovor su sadržavali odredbu o pravu prvenstva zakupa, što nije u skladu sa sadašnjim propisima, a po navedenim ugovorima Urbano oglašavanje plaćalo je “fiksnu zakupninu” i zakupninu temeljem postotka od ostvarenih prihoda. Sadašnja uprava društva sklopila je samo aneks ugovora od 1. rujna 2021. godine do provedbe javnog natječaja, napominju iz Autotroleja.