Riječki gradonačelnik

Marko Filipović posjetio “Sveti Marko”, novi tegljač JPS-a

Portal Novi list

Foto Grad Rijeka

Foto Grad Rijeka

Nakon obilaska tegljača riječki gradonačelnik Marko Filipović posjetio je sjedište Jadranskog pomorskog servisa



Riječki gradonačelnik Marko Filipović u pratnji Jane Sertić, privremene pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte i Doris Šajn, pomoćnice pročelnice Upravnog odjela za poslove gradonačelnika, Gradskog vijeća i mjesnu samoupravu posjetio je „Sveti Marko“ jedan od tegljača Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. i sjedište te tvrtke.


Tegljač Sveti Marko izgrađen je 2007. godine, a od nedavno je u floti JPS-a. Dug je 28.51 m, neto tonaže 86 tona s dva glavna motora Caterpillar ukupne snage 5071 KS i dva proplulzivna Rolls-Royce motora.


Kako je tijekom predstavljanja djelatnosti tvrtke rečeno, s obzirom na aktivnosti vezane uz razvoj riječkog prometnog pravca i otvaranja novog terminala na Zagrebačkoj obali, JPS namjerava svoju flotu povećati s još dva tegljača, čiji je dolazak najavljen za 2024. godinu.




Predstavnici “JPS” izrazili su želju da za eventualne razglede tegljača i upoznavanje s pomorskim zanimanjem tegljača organiziraju Dane otvorenih vrata tijekom kojih bi djeca i zainteresirani građani mogli posjetiti tegljač privezan u riječkoj luci, a gradonačelnik Marko Filipović predložio je da se za to iskoristi predstojeći Rijeka Boat Show.


Foto Grad Rijeka


Nakon obilaska tegljača riječki gradonačelnik Marko Filipović posjetio je sjedište Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. i upoznao se s razvojnim planovima tvrtke.


“Jadranski pomorski servis” d.o.o. Rijeka osnovan je 1956. kao pogon u sastavu Luke Rijeka, koja je organizirala djelatnost tegljenja za potrebe lučkog tegljenja. 1989. reorganizacijom poduzeća Luke Rijeka, tvrtka iz društvenog vlasništva prelazi u samostalno dioničko društvo, današnjeg imena.


U periodu od 1998.-2009., osim tegljenja, s 4 tankera obavlja posao duž-obalnog prijevoza naftnih derivata za potrebe INA-e.


Gubitkom posla s INA-om, 2009. g. JPS se radi nastavka poslovanja okrenuo ka novim poslovima izvan granica RH. U prosincu 2016. nakon prodaje većinskog dijela, priključuje se SCAFI grupi u Republici Italiji, sa sjedištem u gradu La Spezia. Od 2020. JPS je u 100% vlasništvu talijanske grupacije SCAFI, koja je pak u vlasništvu obitelji Visco.



U sastavu JPS-a nalazi se 9 tegljača, od kojih je 5 ASD, pontonska dizalica ‘Dobra’ (SWL 100t), te teglenica „Fiumanka“ kapaciteta 2400 mt.


Društvo temeljem koncesija obavlja djelatnost lučkog tegljenja u lukama Rijeka, Zadar i Raša, te naftnim terminalima Omišalj i Bakar. Također, pored navedenih koncesija, društvo obavlja djelatnosti lučkog tegljenja za potrebe LNG terminala na otoku Krku, luke Plomin, te brodogradilišta Viktor Lenac, 3. Maj i Kraljevica


Djelatnosti Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. su tegljenje, pomoć i spašavanje u lučkim područjima i terminalima, tegljenje i spašavanje na otvorenom moru, služba pomoći u gašenju požara, usluge prikupljanja nafte te iznajmljivanje tegljača, dizalica i pontona, a područje djelovanja od Zadra do zapadne obale Istre.