Proizvodnja struje

Komadina savjetuje Plenkovića da upogoni TE Rijeka, nekoć jednog od najvećih zagađivača na Kvarneru

Portal Novi list

TE Rijeka / Foto HEP

TE Rijeka / Foto HEP

TE Rijeka kao pogonsko gorivo koristi mazut. Bila je jedna od najvećih zagađivača na Primorju, zastario i preskup pogon izgrađen prije više od 40 godina



Župan Zlatko Komadina na sastanku s premijerom Andrejom Plenkovićem, kad je riječ o poskupljenju struje, skrenuo je pažnju na termoelektranu u Urinju.


Komadina: Nafta nije poskupjela


– Termolektrana u Urinju ima kapacitet 300 megavata. Nafta nije poskupjela, imamo JANAF koji ima skladišne kapacitete, dakle drugim riječima, treba preraditi naftu u Rafineriji i upogoniti ponovo TE Urinj.


Nešto se slično može učiniti s Plominom. Imamo resurse da proizvodimo vlastitu električnu energiju i spriječimo velika poskupljenja pa predlažem našoj Vladi da razmotri tu mogućnost, poručio je Komadina.


Zašto je zatvorena TE Rijeka




Podsjetimo, Termoelektrana Rijeka u Urinju kao pogonsko gorivo koristi mazut. Bila je jedna od najvećih zagađivača na Primorju, zastario i preskup pogon izgrađen prije više od 40 godina.


HEP ju je konzervirao 2015. godine, nakon što su više godina razmatrali njenu rekonstrukciju i modernizaciju te eventualni prelazak na prirodni plin.


TE Rijeka odražva se u “hladnom” stanju, ali pripravna da se uključi, ako bi to bilo potrebno u slučaju ekstremnih uvjeta, suše ili smanjenja snage nuklearne elektrane Krško.


Vrlo brzo, u roku od 160 sati, TE Rijeka se može ponovno staviti u mrežu, a u stanju konzervacije može biti koliko je potrebno, rekli su 2015. godine u HEP-u.


Koliko to uopće ima smisla


U HEP-u su ispitivali i mogućnost isporuke toplinske energije prema obližnjoj Ininoj riječkoj rafineriji, a što ovisi i o izgradnji pogona za obradu teških ostataka, koji Ina upravo dovršava.


No, i u tom slučaju bila bi potrebna rekonstrukcija i modernizacija TE Rijeka. Ranije se razmatrao prelazak s teškog loživog ulja na prirodni plin kao energent.


S obzirom na trenutne cijene prirodnog plina to sad ne bi imali nikakvog smisla. Koliko bi onda imalo smisla ponovo pokrenuti teškog zagađivača na Kvarneru, procijente sami.