Prijavljeno 43 polaznika

DJEČJI VRTIĆI U RIJECI Najviše predškolaca na Drenovi i Kozali

Ingrid Šestan Kučić

Za posebne odgojne skupine program će se odvijati u poslijepodnevnim satima / Foto V. KARUZA

Za posebne odgojne skupine program će se odvijati u poslijepodnevnim satima / Foto V. KARUZA

Najveći broj prijava djece koja kreću u osnovnu školu je u najvećoj predškolskoj ustanovi, Dječjem vrtiću Rijeka, njih 40, dok je dječji vrtić More zaprimio dvije, a Dječji vrtić Sušak svega jednu prijavu



 


RIJEKA – Najviše predškolaca koji će od prvog dana veljače krenuti s pohađanjem programa pripreme za školu ove je godine na području Drenove te Kozale.


Zasebna skupina


Naime, Centar predškolskog odgoja Maestral koji djeluje u okviru Dječjeg vrtića Rijeka bit će jedina riječka predškolska ustanova koje će osnovati zasebnu skupinu polaznika programa predškole, dok će u svim drugim vrtićima zbog malog broja prijavljenih predškolci biti integrirani u redovne vrtićke skupine. U tri riječka gradska vrtića ove su godine za program koji je namijenjen djeci koja nisu uključena u redovan vrtićki program, a od jeseni kreću u školu, zaprimili ukupno 43 prijave. Najveći broj tih prijava je i u najvećoj predškolskoj ustanovi, Dječjem vrtiću Rijeka, njih 40, dok je dječji vrtić More zaprimio dvije, a Dječji vrtić Sušak svega jednu prijavu.




Ravnateljice vrtića More i Sušak, Jasna Crnčić i Milena Vuletić, tako mali interes za program predškole objašnjavaju velikim obuhvatom djece redovnim programom, a s tim se slaže i ravnateljica Dječjeg vrtića Rijeka Davorka Guštin, jer iako je riječ o ustanovi koja će imati najveći broj polaznika predškole, daleko je to od onoga što je bilo unatrag nekoliko godina, kada je taj program pohađalo i više od stotinu predškolaca.


– Broj prijava još uvijek nije konačan, jer još bilježimo pozive roditelja. Sve do kraja siječnja prihvaćat ćemo prijave pa je moguće da će se situacija vezano uz organizaciju još mijenjati, a to se ponajprije odnosi na Centar predškolskog odgoja Zamet gdje za sada imamo 13 prijava. Minimum za osnivanje posebne odgojne skupine je 15 prijava te ukoliko se dogodi da se još netko prijavi na tom području, formirat ćemo zasebnu skupinu, a u protivnom prijavljena će djeca biti integrirana u redovne skupine jer imamo mjesta. Dovoljan kapacitet vrtićkih skupina u predškolskim ustanovama, što nije slučaj i s jasličkim kapacitetom, rezultirao je manjim brojem polaznika predškole, a s novim zakonskim izmjenama koje predviđaju uključivanje djece već od četvrte godine u vrtićki program u što većoj mjeri, taj će se broj još više smanjiti, objašnjava Guštin.


Prijave »stranaca« i djece s teškoćama u razvoju

 


Dječji vrtić Rijeka ove je godine za program predškole zaprimio i dvije prijave roditelja koji nemaju prebivalište u Rijeci, a prijavila su se i djeca s teškoćama u razvoju.


– Djeca s teškoćama u razvoju bit će integrirana u redovne predškolske skupine i osigurat će im se najbolji mogući uvjeti boravka u vrtiću. Što se tiče djece koja nemaju prebivalište u Rijeci, njihovim će se roditeljima ponuditi mogućnost upisa u redovan predškolski program s obzirom da ima slobodnih mjesta, dok zakonske osnove za njihovo uključivanje u program predškole ne postoje. Ukoliko ne prihvate redovan program, preostaje im program predškole u jedinicama lokalne samouprave gdje imaju prebivalište, objašnjava Guštin.

Nova pravila


Već na upisima za iduću pedagošku godinu, dodaje, vrijedit će nova upisna pravila koja će se ticati upravo četverogodišnjaka i njihove prednosti pri upisu. Iako broj prijavljenih za predškolu nije velik, Guštin kaže da je ipak nešto veći nego lani i godinu ranije.


– Prošle godine smo imali ukupno 34 polaznika, a godinu ranije njih 35. Ove godine ipak bilježimo lagani porast broja, a najviše je to na području Drenove i Kozale. Uz zametsko područje, gdje još nismo definirali način organizacije programa, imamo i četvero djece koja su prijavljena za Centar Turnić, te njih šestero za Centar Potok. U ta dva objekta predškolci će biti integrirani u redovne skupine i to u jutarnjim satim, dok će se za posebne odgojne skupine program odvijati u poslijepodnevnim satima, najavljuje Guštin.


Različite kompetencije


U svim će se vrtićima prije prvog dana veljače organizirati roditeljski sastanci ili će pak roditelji biti pozivani na individualne razgovore kako bi se upoznali s detaljima programa, a sve tri ravnateljice ističu da će polaznici predškole biti uključeni i u sve aktivnosti skupine koju budu pohađali, pa i u razne izlete. Program traje 250 sati i realizirat će se svakodnevno do kraja svibnja, a pohađanjem programa kompetencije koje će dijete steći ili unaprijediti odnose se na komunikaciju na materinskom jeziku, elementarnu komunikaciju na stranim jezicima, matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalne kompetencije, učiti kako učiti, socijalne i građanske kompetencije, inicijativnost i poduzetništvo, kulturnu svijest i izražavanje te motoričke kompetencije primjerene dobi.