Regiojet

Češke turiste ne mogu omesti ni crvene liste: Vlakom u Rijeku stiglo 55.000 putnika

Alenka Juričić Bukarica

Foto Nel Pavletic/Pixsell

Foto Nel Pavletic/Pixsell

Česi vole odlaziti na praznike u Hrvatsku i vole u Hrvatskoj ljetovati, čak i u vremenima koja su bila i izazovnija, primjerice 1990-ih. A nije bilo problema ni u prolasku kroz Sloveniju



Statistika kaže – u Rijeci su češka noćenja ove godine na 200 posto u ondosu na lani. Česi su ove godine »otkrili« Rijeku, i to iz vrlo jednostavnog razloga – nove željezničke linije češke kompanije Regiojet koja je u ovoj korona godini, kada nisu imali putnika na svojim klasičnim linijama, priliku unatoč svemu vidjela u postavljanju linije za Hrvatsku, točnije grad na Rječini.


I dobro su procijenili.


Naime, najnoviji podaci govore kako je kompanija u svojim vlakovima iz Praga za Rijeku imala oko 55.000 putnika u oba smjera.


Pravi hit




Da podsjetimo, prvi je vlak iz Češke, preko Slovačke i Slovenije, u Rijeku stigao 30. lipnja. Nova željeznička linija češkog prijevoznika postala je odmah pravi hit u Češkoj, ali i u Slovačkoj. Regiojetovi vlakovi od 11. srpnja, pak, svakodnevno voze na relaciji Prag-Rijeka i to do kraja kolovoza, a u rujnu bi trebali dolaziti u Rijeku tri puta tjedno.


Ovogodišnju liniju prema Rijeci češka kompanija je ostvarila u suradnji s Hrvatskim željeznicama, Slovenskim željeznicama i mađarskom tvrtkom Continental Railway Solution. U Regiojetu ovom prvom riječkom sezonom su vrlo zadovoljni.


– Apsolutno smo zadovoljni rezultatima jer je prosječna popunjenost dosegnula preko 90 posto s obzirom da je većina vlakova u potpunosti rezervirana. Pokazalo se kako je ovo isplativ projekt i vrlo smo sretni što se ne radi samo o češkim turistima koji dolaze u Hrvatsku, već i o hrvatskim turistima koji dolaze u Češku.


Apsolutno smo zadovoljni našom suradnjom s HŽ-om, koji također prodaje karte za naše vlakove, ali i s hrvatskim službenim vlastima s kojima surađujemo, a riječ je primjerice o hrvatskom veleposlanstvu u Pragu, Hrvatskoj turističkoj zajednici i hrvatskom Ministarstvu turizma – kazao je Aleš Ondruj, glasnogovornik Regiojeta, podsjetivši i kako su u suradnji s jednom češkom turističkom agencijom počeli nuditi i paket -aranžmane za Hrvatsku. Riječ je, naime, o ponudi koja uključuje prijevoz vlakom, kao i dva polupansiona u hotelu uz dodatne pogodnosti i usluge.


Planovi za 2021.


Broj putnika u kolovozu je u odnosu na srpanj i povećan, s obzirom da kroz čitav mjesec vlak iz Praga svakodnevno vozi za Rijeku, dok je do 11. srpnja dolazio tri puta tjedno. Kako doznajemo, planove nije poremetilo ni to što je Hrvatska nedavno završila na »crvenim listama« Austrije i Slovenije kroz koju Regiojetovi vlakovi prolaze na putu do Rijeke.


Na pitanje da li je bilo pada broja putnika ili otkazivanja karata zbog činjenice da je Hrvatska na crvenim listama, Ondruj je kazao kako nije.


– Ne, Česi vole odlaziti na praznike u Hrvatsku i vole ljetovati tamo i u vremenima koja su bila i izazovnija, primjerice 1990-ih. Nismo zabilježili nikakav utjecaj toga. A i nije bilo problema u prolasku kroz Sloveniju.


Izuzetno cijenimo i našu suradnju sa slovenskim vlastima, uključujući Slovenske željeznice, slovensku graničnu policiju i druge. Slično kao i u HŽ-u, i suradnja sa SŽ-om bila je vrlo pozitivna i profesionalna te s oba prijevoznika želimo uspostaviti daljnju suradnju i u budućnosti. Što se tiče iduće godine, željeli bismo krenuti od svibnja te raditi rotacije sve do kraja rujna ili čak do listopada.


Isto tako, naš je cilj što prije početi s prodajom karata za iduću godinu, nadamo se već u studenom ove godine, najavio je glasnogovornik Regiojeta.


Tri puta tjedno


Dodajmo i kako će vlakovi češkog prijevoznika idućeg mjeseca, kao i na početku, ponovno za Rijeku voziti tri puta tjedno. Promjena u intinereru dakle, unatoč svemu, nema, tri polaska tjedno ostaju kako je bilo u početku i najavljeno, a posljednji vlak će za Prag iz Rijeke krenuti 26. rujna.


Regiojet vodeća kompanija za duge željezničke poveznice u Srednjoj Europi, a godišnje bilježe 20 milijuna putnika i to 11 milijuna u željezničkom i 9 milijuna u autobusnom prijevozu.


Širok spektar turista


S obzirom da su karte prilično povoljne pa se za Rijeku može već za tridesetak eura, ova je mogućnost bila posebno zanimljiva mladima. No, Aleš Ondruj navodi kako su u vlakovima ustvari imali širok spektar turista, naime njihovim vlakovima je putovalo i mnogo obitelji ili mlađih parova koji su željeli ljetovati u Hrvatskoj.


– Istovremeno, ovogodišnja je situacija jedinstvena i po tome što su mnogi češki turisti koji su u prošlosti obično odlazili na praznike u druge zemlje, primjerice Italiju, Španjolsku, Grčku ili Egipat, ove godine odlučili otići u Hrvatsku.


I naša je vlakovna veza igrala važnu ulogu u ovoj odluci. Za Hrvatsku je to, pak, značilo novu ciljnu skupinu kupaca koji možda ponovno dolaze sljedeće godine, istaknuo je Ondruj.