Blagdan

Blagoslovom maslinovih grančica i procesijom u Rijeci proslavljena Cvjetnica

Jakov Kršovnik

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Liturgija ovoga tjedna koju započinjemo blagoslovom grančica i procesijom nije samo najvažnija liturgija u crkvenoj godini, ona je još više od toga, ona je izvor svih drugih liturgijskih slavlja, poručio je Mate Uzinić



Blagdan Cvjetnice, nedjelja Muke Gospodnje, proslavljen je u Rijeci blagoslovom maslinovih grančica, procesijom od Assunte do katedrale sv. Vida te svetom misom koju je predslavio riječki nadbiskup Mate Uzinić, u zajedništvu sa svećenicima Riječke nadbiskupije.


Foto galerija: Proslava Cvjetnice u Rijeci Foto: Ana Križanec


Cjelovitim izvještajem o Isusovoj muci na Cvjetnicu počinje Veliki tjedan, u kojem se kršćani spominju muke, smrti i uskrsnuća Isusa Krista. Riječki je nadbiskup istaknuo da se ovim slavljem vjernici žele približiti Isusovu ulasku u Jeruzalem, kako bi bili sudionici svega što se Kristu događalo, ali i kako bi Isusa pozvali da dođe u naš grad, naše obitelji i da postanem dijelom našeg života.


Nije samo najvažnija liturgija


– Liturgija ovoga tjedna koju započinjemo blagoslovom grančica i procesijom nije samo najvažnija liturgija u crkvenoj godini, ona je još više od toga, ona je izvor svih drugih liturgijskih slavlja. Iduće nedjelje slavimo Uskrs, ali uskrsna nas proslava okuplja svake nedjelje i pozvani smo uskrsnu radost koja nas je dotaknula posvjedočiti drugima kako bi i njih dotakla, rekao je Uzinić.





Dodaje kako je Bog postao čovjekom jer nas ljubi te je oplijenio samoga sebe, da bi mogao nas uzdignuti i učiniti sebi jednakima. Objaviti onu istinu da smo stvoreni na sliku Božju koju smo grijehom zamračili.


– Potrebno je zato da se u svakom od nas dogodi obraćenje. Za to nije dovoljno slaviti ova otajstva, pogotovo ne slaviti ih samo zbog tradicije, već je potrebno da se ona tiču našeg života i naših odnosa prema bližnjima.


Uključimo se u ova otajstva umom i srcem, uđimo u njih s vjerom, da nas prožmu i da postanu dio našeg života, odnosa s ljudima koje ćemo susretati i tijekom i nakon Velikog tjedna, poziva riječki nadbiskup.



Jer, i današnje je vrijeme obilježeno patnjom, mukama, zbunjenošću i nesigurnostima, svime onime što se Isus suočio. No, on je u svoju Muku unio logiku Ljubavi.


– Ako mi ne osjećamo nešto od navedenoga, osjećaju to naši bližnji. Jesmo li spremni kao Isus unijeti potrebnu utjehu u naše i njihove živote? Da Isusovim uskrsnućem i naši životi postanu bolji. Dijeliti sebe drugima, to je ljubav.


Bog nas ljubi, ali i želi biti ljubljen u onima koje nitko ne ljubi, u onima koji su odbačeni, rekao je Uzinić.


Ponudio tri odgovora


Osvrnuo se i na natpis kojim je na križu izrečena Isusova krivica: Isus Nazarećanin Kralj Židovski.



– Krist je u Jeruzalem ušao kao kralj, a nakon pet dana izbačen je iz Jeruzalema kao razbojnik. Nije imao vremena svojom vladavinom izazvati takvu promjenu osjećaja, pa zašto se onda to dogodilo, retorički je pitao riječki nadbiskup te ponudio tri odgovora.


U prvom ističe da su Isusa osudili i razapeli jer njegovo kraljestvo nije bilo političko, a toga su se bojali njegovi neprijatelji. O tome govori i čitanje iz subotnje liturgije, kako je Krist morao umrijeti kako bi oni koji su bili na poziciji mogli zadržati svoju poziciju.


Isusa se htjelo i koristiti kao sredstvo za preuzimanje političke vlasti, no, kako on to nije, onda ga se napušta. Drugi je razlog što njegovo kraljevstvo nije bilo ni samo duhovno, što bi danas rekli “svedeno na prostor sakristije”.



– Isus nije došao da bi donio utjehu samo jednom malom krugu ljudi, to ne bi ništa promijenilo. Često se nas kršćane, a onda i Isusa, želi svesti samo na duhovnu dimenziju, na sakristiju. A Isus nije došao samo zbog toga i zato to smeta, rekao je riječki nadbiskup.


Treći razlog zbog kojeg je Isus razapet je jer Njegovo kraljevstvo u ovaj svijet želi unijeti novu logiku. Kristovo kraljevstvo od svakoga tko ga prihvaća traži da se promijeni. Onaj tko želi vladati mora slijediti Isusovu logiku, a to je logika služenja.



– Isus umjesto pravde zahtijeva milosrđe, umjesto osvete zahtijeva oprost, širi granice ljubavi. Zato njegovo kraljevstvo ne žele moćnici ovoga svijeta, jer traži da počnu vladati i živjeti na drugi način.


Ni mi kršćani ga često ne želimo, uključeni u društvene odnose, slijedimo logiku ovoga svijeta, a ne Isusovu. Nama je lakše s Isusom kraljevati, kada nas se slavi, kad se pred nama kleči, a Isus nije takav kralj.


Isus Krist je kralj koji kleči pred drugima i poziva nas da i mi činimo tako. Da u ljubavi služeći jedni drugima, da kao Crkva služimo svijetu i društvu u kojem živimo, zaključio je Mate Uzinić.