Tribina "Krik"

Biti odgojitelj(ica) u učeničkom domu nije posao već poziv

Ingrid Šestan Kučić

Foto: V. KARUZA

Foto: V. KARUZA

Jedan od ciljeva tribine je zainteresirati studente za radna mjesta u domovima, ali i da domska pedagogija postane dio javnog diskursa



RIJEKA – Biti odgojitelj u učeničkom domu je više od posla. To je poziv. To znači biti prisutan 24 sata, jer razmišljamo o svojim učenicima i njihovim potrebama cijelo vrijeme, istaknula je Nikolina Pajnić, odgojiteljica u Učeničkom domu Podmurvice, na tribini »Krik« koju su zajedno sa svojim profesorima organizirale studentice prve godine diplomskog studija Pedagogije Filozofskog fakulteta u Rijeci.


Cilj tribine bio je predstavljanje izazova i potencijala rada u učeničkim domovima, a dodajući da se odgojno-obrazovni rad u domu mora u što većoj mjeri približiti uvjetima koje učenik ima kod kuće, Pajnić je napomenula da je veliki naglasak na slobodnom vremenu u okviru čega se nudi niz različitih programa.


Navodeći kako je jedan od ciljeva tribine bio da studenti osim znanja koja dobivaju na studiju dobiju i temeljna znanja, kako teorijska tako i praktična, vezana za domove, prof. dr. Anita Zovko istaknula je da su učenički domovi često jedini »izlaz« za djecu koja napuštaju roditeljski dom da bi mogli pohađati školu koju žele.




– Riječ je o djeci koja nemaju financijske mogućnosti ili ne žele stanovati privatno te im je dom jedini izbor. U učeničkom domu dobivaju svu skrb koja im je potrebna vezano za smještaj i prehranu, a ono što je najbitnije u adolescentskoj dobi je briga odgojitelja kojem se u svakom trenutku mogu obratiti.


Stoga je cilj tribine senzibilizirati javnost za učeničke domove, kao i dati domovima mjesto koje zaslužuju u društvu, a ne da domovi i domska pedagogija kao znanost budu na marginama interesa, kazala je prof. dr. Zovko.


Govoreći o izazovima rada u domovima kazala je da se djeca koja napuštaju roditeljski dom i svoju sredinu suočavaju s nizom izazova.


– Oni dolaze u dom i novu sredinu, mijenjaju školu, društvo. Postoji cijeli niz izazova i moguće da dolazi do kriza, ali tu su odgojitelji koji daju podršku. S druge strane i odgojitelji se suočavaju svakodnevno s izazovima, jer nove generacije donose nove izazove. Nažalost odgojitelji u učeničkim domovima nemaju studij koji bi ih pripremio za taj poziv.


To jesu kvalificirani ljudi koji su se educirali kroz različite dodatne edukacije, ali možda bi u budućnosti trebalo razmišljati o studiju za odgojitelje i to ne samo u učeničkim, nego i drugim domovima, naglasila je prof. dr. Zovko.


Studentica diplomskog studija pedagogije, Lucija Filičić, kazala je da je tribina organizirana kako bi se akademskoj zajednici i široj javnosti predstavila problematika domske pedagogije, ali i rad u domovima s naglaskom na neposredni rad s adolescentima.


– Jedan od ciljeva je i zainteresirati studente za radna mjesta u domovima, ali i da domska pedagogija postane dio javnog diskursa, kazala je Filičić.


Čestitajući studentima na organizaciji tribine i njihovoj proaktivnosti pročelnica Odsjeka za pedagogiju prof. dr. Vesna Kovač zaključila je kako je upravo studentska proaktivnost jedan od pokazatelja kvalitete studija.