Kreativni angažman

Dva sveska “Lektire za 21. stoljeće”: Različite interpretacije romana Kafke i Camusa

Ingrid Šestan Kučić

Petra Žagar Šoštarić, Nikola Petković i Helena De Karina / V. KARUZA

Petra Žagar Šoštarić, Nikola Petković i Helena De Karina / V. KARUZA



RIJEKA – »Lektira za 21. stoljeće« naziv je projekta u okviru kojeg su predstavljena dva sveska čiji je urednik prof. dr. Nikola Petković. Riječ je o izdanjima u kojima su objedinjeni eseji niza autora iz akademske zajednice na temu Camusovog »Stranca« i Kafkine »Preobrazbe«, a kako je na predstavljanju istaknula rektorica, prof. dr. Snježana Prijić Samaržija, knjige su nastale u okviru međunarodnog projekta »Kreativni angažman«.


– Projekt koji je realiziralo Sveučilište u Rijeci daleko je širi od samih Lektira za 21. stoljeće, jer je uključivao i druge projekte kao što su radionice na temu rodne ravnopravnosti te projekt Politike prevođenja. Cilj projekta bio je pokazati da humanistika, umjetnost i društvene znanosti mogu biti angažirani. Bilo nam je važno poslati poruku da Sveučilište u Rijeci svojim intelektualnim angtažmanom želi biti angažirano sveučilište, naglasila je rektorica.


Dodajući da je cilj predstavljenih svezaka pomoći učenicima da čitanje dožive kao trenutak radosti, rektorica je kazala da predstavljena izdanja predstavljaju iskorak jer autori svojim esejima pokazuju kako se Kafka i Camus mogu čitati i interpretirati na različite načine.




– Nema sumnje da će ova izdanja imati sretan život u rukama nastavnika i učenika, poručila je rektorica.


Autori eseja su Nadežda Čačinovič, Dean Duda, Nenad Ivić, Slaven Jurić, Aleksandar Mijatović, Branko Mijić, Maja Vukušić Zorica, Nikola Petković, Benjamin Balint, Marijan Bobinac, Milka Car, Boris Perić i Petra Žagar Šoštarić, dok je metodičarka Helena De Karina.


Naglašavajući kako su svi prošli torturu lektire te da se zanemaruje kreativnost čitanja, prof. dr. Petković je kazao da ga je na stvaranje Lektire za 21. stoljeće potaknuo sin, dok je De Karina ocijenila da se radi o stručnim knjigama koje nude nove pristupe čitanju.