Eurozastupnica

Biljana Borzan u Rijeci o pravima potrošača: Na ovo obratite posebnu pažnju

Vladimir Mrvoš

Nataša Zrilić, Petar Mamula, Biljana Borzan i Marko Paripović / Foto Ana Križanec

Nataša Zrilić, Petar Mamula, Biljana Borzan i Marko Paripović / Foto Ana Križanec

U povodu Svjetskog dana potrošača predavanje u gradskoj vijećnici održala je europarlamentarka Biljana Borzan



Svjetski dan prava potrošača obilježava se 15. ožujka od 1983. godine, s ciljem promicanja i poštovanja prava svih potrošača. To je bio i povod da se u vijećnici grada Rijeke organizira prigodno događanje u organizaciji Potrošačkog centra Rijeka u suradnji s Primorsko-goranskom županijom i Gradom Rijekom.


Nažalost, ovakve teme izgleda ne privlače građane – potrošače, jer je gradska vijećnica bila poluprazna, uglavnom popunjena srednjom generacijom građana.


– Građane ovakve teme izgleda previše ne zanimaju, osim kada nastane neki konkretan problem i onda nas tek kontaktiraju i sjete se da postojimo, rekao je Marko Paripović iz Potrošačkog centra Rijeka.




Kao gošća skup je otvorila hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan (SDP) predavanjem na temu politike Europske unije prema potrošačima.


Predstavila je aktivnosti koje EU parlament provodi u svrhu zaštite prava potrošača i što ona kao članica Odbora za zaštitu potrošača radi na novim pravilima koja potrošačima trebaju pomoći u donošenju ekološki prihvatljivih odluka i potaknuti poduzeća da ponude proizvode koji dugo traju, a ne da se kvare odmah nakon što im istekne jamstveni rok.


– Želimo zaštititi potrošače, ali i odgovorne i napredne industrije, te zabraniti sve prakse koje se ne temelje na ekološkoj učinkovitosti. Isto tako, treba zabraniti rano zastarijevanje proizvoda, ali i da se proizvodi mogu popraviti, rekla je Borzan.


Istaknula je nekoliko primjera i dala savjete okupljenim građanima da obrate pažnju na jamstvene rokove, odnosno one kojima garancija traje duži period.


– Dobro je pogledati da garancija traje i duže od dvije godine, možda je proizvod malo skuplji, ali u nekim slučajevima i nije jer trgovci i na taj reklamni način privlače kupce, rekla je Borzan.


Jedan od problema jer i nemogućnost servisiranja uređaja, pa je navela primjer da joj je napukao ekran novog tableta, ali da se to nije moglo popraviti.