"Moje mjesto pod suncem"

Prostor na Pećinama nominiran za najprestižniju europsku nagradu za arhitekturu – EUmies

Hina

Arhitektonska nagrada EUmies osnovana je 1987. i dodjeljuje se svake dvije godine, a nominirane izabire poseban žiri



RIJEKA – Prostor izgrađen u riječkoj četvrti Pećine za program specijalne inkluzije djece ispod ruba siromaštva “Moje mjesto pod suncem” nominiran je za najprestižniju nagradu u Europske unije za arhitekturu, EUmies.


To je rijedak primjer arhitekture namijenjen socijalno ugroženim skupinama, koja uz to nije stambene funkcije, što jesu neki od nominiranih radova. Ova je specifičnost očito prepoznata i u arhitektonskoj artikulaciji samog prostora, istaknuli su autorica projekta arhitektica Ida Križaj Leko te sudionici Ana Boljar, Damijan Sobol Turina, Enia Kukoč, Kristijan Mamić, Marin Nižić i Ariana Sušanj.


Arhitektonska nagrada EUmies osnovana je 1987. i dodjeljuje se svake dvije godine, a nominirane izabire poseban žiri. U toj nagradi se posebna pozornost posvećuje trenutnim izazovima s kojima se građani, arhitekti, klijenti, developeri i donositelji političkih odluka suočavaju u kontekstu europskoga Green deala.




EUmies nagrade za 2024. dodjeljuju Europska unija i zaklada Mies van der Rohe za prepoznata najbolja arhitektonska djela u Europi, izgrađena između travnja 2021. i svibnja 2023.


Prostor za djelovanje projekta “Moje mjesto pod suncem” uređen je novcem prikupljenim nacionalnom donatorskom kampanjom riječke Udruge Centar za kulturu dijaloga – CeKaDe tijekom 2020. i 2021., kojom se osiguralo 300 tisuća eura za potpunu prilagodbu i uređenje prostora na Pećinama. U kampanji je partner bilo Sveučilište u Rijeci koje je ustupilo prostor udruzi.


Program “Moje mjesto pod suncem”, kojeg provodi CeKaDe u suradnji s mnogobrojnim volonterima i donatorima, namijenjen je djeci i roditeljima iz obitelji koje žive u lošijim socijalnim i ekonomskim uvjetima, a pruža im sustavnu razvojnu potporu u stjecanju znanja i vještina te im omogućuje da sudjeluju u aktivnostima koje bi im inače bile nedostupne.


Djeci se pruža individualna pomoć u učenju svih školskih predmeta kroz cijelu školsku godinu, organiziraju se razne radionice praktičnih vještina, pruža se psihološka pomoć djeci i obiteljima, priređuju izleti i obilasci kulturnih ustanova ili odlasci na utakmice.


Uz to, povezuju se s fizičkim osobama i organizacijama kako bi im se omogućili besplatni sadržaji i usluge, plaćali školski obroci i članstva u knjižnicama ili klubovima i slično.