NIZ PRIJEPORA

Projektant Mrtvaške negira da organizira pomorski promet s Ilovika: ‘Ne možemo mi snositi odgovornost…’

Marinko Glavan

Foto ŽLU Mali Lošinj

Foto ŽLU Mali Lošinj

Što se tiče organizacije gradilišta i regulacije prometa, iz Rijekaprojekta poručuju da to nije zakonski sastavni dio projektne dokumentacije te da projektant ne može snositi odgovornost za ukidanje pomorskog prometa tijekom izgradnje.



RIJEKA – Nakon višemjesečnih prijepora oko izgradnje luke Mrtvaška na Lošinju, između stanovnika Ilovika koji prosvjeduju zbog izmještanja državne brodske linije od Ilovika do Mrtvaške na relaciju prema Malom Lošinju za vrijeme izgradnje nove luke i Lučke uprave kao investitora, oko cijele priče i kako tvrde brojnih netočnih navoda o projektu odlučili su reagirati i iz tvrtke Rijekaprojekt koja je projektant ovog osamdeset milijuna kuna vrijednog zahvata.


Iz Rijekaprojekta su se obratili našoj redakciji, kako kažu, potaknuti raspravom na 5. sjednici


Skupštine Primorsko-goranske županije te njenog nastavka, održanog 11. studenoga, kao i izjavama pojedinih sudionika u radu skupštine.




Tako iz Rijekaprojekta navode u pogledu javno izražene sumnje u kvalitetu projektnog rješenja, u kojima su govornici spominjali »projektanta«, bez navođenja imena tvrtke koja je izradila projekt, uglavnom mogu sažeti u dva elementa. Prvi je, ističu navodno krivo projektirana visina obale, a drugi to da projektom nije adekvatno riješen problem brodskog prometa Ilovik-Mrtvaška za vrijeme trajanja gradnje.


Visina terminala


– Sva projektna rješenja rađena su temeljem projektnog zadatka i Maritimne studije, što je u nadležnosti investitora, Županijske lučke Uprave Mali Lošinj. Projektom su obuhvaćeni vezovi za različite vrste plovila koja će pristajati na terminalu. Terminal je prvenstveno namijenjen za prihvat velikih plovila, trajekata i katamarana, a u skladu s time je projektirana visina terminala. U istočnom dijelu terminala su predviđeni vezovi za komunalna plovila za koje je predviđena montažna pasarela čija visina odgovara malim plovilima.


Foto ŽLU Mali Lošinj


Tijekom izrade projekta nije bilo zahtjeva investitora da se intervenira u projekt te da se dio luke visinom ili drugim elementima dodatno prilagodi pristajanju manjih plovila postojeće međuotočne linije. Također, prilikom upravnog postupka ishođenja građevinske dozvole, nitko od javnopravnih tijela – Grad Mali Lošinj, Lučka kapetanija, nije, preko posebnih uvjeta, zatražio bilo kakvu intervenciju na projektu, navode iz Rijekaprojekta.


Što se tiče izvođenja radova, odnosno organizacije gradilišta i privremene regulacije pomorskog i cestovnog prometa poručuju kako to nije zakonski sastavni dio projektne dokumentacije te da projektant ne može snositi odgovornost za ukidanje pomorskog prometa tijekom izgradnje.


– Izjava Ladislava Radoslovića, predstavnika Vijeća mjesnog odbora Ilovik, izrečena na spomenutoj skupštini, da »provedba projekta pokazuje aljkavost, nemarnost i diletantizam« tiče se i projektanta, koji je prema Zakonu o gradnji, jedan od sudionika u procesu gradnje, uz investitora, izvoditelja radova i nadzornog inženjera. Kako svoj posao radimo savjesno, prema važećim zakonima i zahtjevima investitora, smatramo izjave takve vrste objedama potpuno nestručne osobe, navode iz Rijekaprojekta, uz osvrt na Radoslovićeve usporedbe s lukom Gaženica u Zadru.


Luka Gaženica


– On navodi kako je isti projektant koji je projektirao Mrtvašku svojevremeno izradio i projekt luke Gaženica u Zadru, također s previsokim obalama, pa se naknadno morala snižavati visina rampi za pristajanje plovila, što je rezultiralo dodatnim troškovima.


Pritom izjavljuje kako je visina pristaništa krivo projektirana, a Lučka Uprava Zadar morala je »o svom trošku snižavati rampe, na što je potrošila milijune, pri čemu je svaka rampa koštala stotinjak tisuća eura«. Projektnu dokumentaciju za Trajektni terminal Gaženica u Zadru (koji se sastoji od ukupno tri terminala), izradile su dvije projektne tvrtke (dva projektanta). Terminal dužobalne plovidbe i međunarodni terminal projektirao je projektant koji je izradio i projekt luke Mrtvaška. Na ta dva terminala projektirane su ukupno četiri rampe za pristajanje trajekata. Otočni trajektni terminal u luci Gaženica projektirao je drugi projektant.


Foto Bojan Purić


Na tom terminalu projektirano je ukupno sedam rampi za pristajanje trajekata. Za kompletan projekt ishođena je građevinska dozvola u listopadu 2011. godine. Terminal je izgrađen i u cijelosti je u uporabi. Investitor, Lučka Uprava Zadar, izdao je ovom projektantu potvrdu o uredno izvršenoj usluzi uz navod: »Izvršitelj je profesionalno, stručno i odgovorno ispunio sve obveze preuzete ugovorom.«


Tijekom korištenja kompletnog terminala izvršena je prenamjena dijela terminala dužobalne plovidbe u otočni terminal, s obzirom na to da dužobalne linije do danas nisu uspostavljene. Na jednoj, od četiri projektirane rampe, primijenjena je korekcija visine i oblika, dodavanjem čeličnih dijelova, kao prilagodba trajektu za otočni trajektni promet.


Taj zahvat nije ni u kakvoj vezi s osnovnim projektom niti ovim projektantom. Dakle, navod da je isti projektant koji je projektirao luku Mrtvaška izradio i projekt luke Gaženica u Zadru »također s previsokim obalama pa se morala naknadno snižavati visina rampi za pristanište što je uzrokovalo dodatne troškove«, je rezultat potpune neinformiranosti i neznanja ili zlonamjernog brkanja činjenica, navode iz Rijekaprojekta, uz zaključak kako, bez obzira na opravdanost inicijative da se u projektu Mrtvaška riješe i trenutačne potrebe stanovnika Ilovika, smatraju da je istup Ladislava Radoslovića, predstavnika VMO-a Ilovik, krajnje neprimjeren i nekorektan.