Ekoprojekt "Maslina"

Krčki školarci sami proizveli 15 litara ekstradjevičanskog maslinovog ulja

Mladen Trinajstić



KRK – Još od 2016. godine u krčkoj Osnovnoj školi Frana Krste Frankopana uspješno se provodi ekoprojekt »Maslina«. Te su godine, naime, u školskom vrtu iliti masliniku učenici prvi put ubrali, a potom i u maslinovo ulje pretočili plodove masline.


O školskom masliniku se vodi cjelogodišnja briga kako bi se na jesen ostvario sam vrhunac projekta, objasnio nam je ravnatelj krčke osnovnoškolske ustanove, Serđo Samblić. Svake godine u tom projektu sudjeluju učenici trećih i šestih razreda krčke škole, i to pod stalnim vodstvom nastavnika Borisa Brnića i Sandre Krmpotić Gržančić, kojima su se od ove godine u provođenju projektnih aktivnosti još priključile i učiteljice Maja Karabaić te Željka Žic Stašić. Voditelj projekta, Boris Brnić, i ove je godine »otvorio« berbu uz uvodne riječi na provedbi tog projekta već dulji niz godina angažiranih krčkih agronoma, Davida Mrakovčića i Saše Grgantova, kojima je u edukativnom dijelu programa i ovog puta pomogao Petar Kopanica u liku kneza Mikule IV. Frankopana.


Kao i prethodnih godina, osim maslina u školskom vrtu, od krčkih su osnovaca obrane i masline u obližnjem vrtu crkve Majke Božje od Zdravlja, a u toj je prilici krčki župnik vlč. Anton Valković malim beračima predstavio značenje i ulogu masline u biblijskoj tematici. Školski maslinari – trećaši i šestaši koji se u taj projekt uključuju zbog njegove povezanosti s gradivom kojeg upravo u tim razredima sami obrađuju na satovima prirode, potom su se zaputili u uljaru Nono na krčkoj Portapisani. Njen vlasnik, iskusni i vrsni maslinar Siniša Tudor, ukratko im je predstavio proces proizvodnje maslinovog ulja, nakon čega su osnovci po običaju posvjedočili preradi 151 kilograma maslina koje su prethodno sami ubrali, a koje su potom, na sveopće veselje, pretočene u 15 litara ekstra djevičanskog maslinovog ulja koje su vrijedni maslinari potom sa sobom ponijeli u školu.




– Ekoprojekt Maslina učenicima omogućuje učenje u neposrednoj stvarnosti, uči ih o važnosti poštovanja i uvažavanja prirode, a nije manje važno i da ih osvješćuje o kulturi življenja te o običajima ljudi našega kraja. Naposljetku, mladi ljudi uče da uspjeh ovisi o uloženom trudu. Bez obzira na količinu uroda, može se reći da je on svake godine iznova – bogat jer uz dobiveno »tekuće zlato«, zasigurno je zlatan i osmijeh na ponosnom dječjem licu, završio je ravnatelj Samblić.