Sajam za opremanje

FOTO U Opatiji otvoren Relax Adria: “Za sajam je interes dvostruko veći nego lani!”

Aneli Dragojević Mijatović

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Vjerujem da će sezona biti i bolja, pogotovo posezona, prije svega kvalitetnija, a posebno raduje povratak evenata i konferencija, rezonira Adriano Požarić, direktor Sajma



Relax Adria, sajam za opremanje vila i kuća za odmor, hotela i kampova, otvoren je danas u Opatiji, u Sportskoj dvorani Marino Cvetković, a traje do subote.


Foto galerija: Sajam Relax Adria u Opatiji Foto: Marko Gracin


Na sajmu nastupa više od 60 izlagača iz Hrvatske i Europe, s izlagačkim programom namijenjenim podizanju kvalitete i finalnim pripremama turističke sezone. Kroz tzv. boutique koncept s programom odabranih izlagača, sajam predstavlja vodeće brendove opreme i usluga.


Više od 60 izlagača


– Ove godine okupili smo više od 60 izlagača iz Hrvatske, Italije, Austrije, Češke, Slovenije i Srbije koji će predstaviti proizvode, usluge i tehnologije, danas ključne kako bi se sezona, ali i turistička godina odradili brže, bolje i uz optimalno korištenje resursa.




Želja nam je da svi posjetitelji ovdje ostvare kvalitetan direktan kontakt s postojećim ili budućim partnerima, dobavljačima i kolegama, u pozitivnoj atmosferi, pred sam početak nove sezone, rekao je direktor sajma Adriano Požarić.



Prema najavama iz prva dva mjeseca, navode dalje organizatori, hrvatski turizam očekuje dobra sezona u kojoj će možda više no ikad biti važno ulagati u kvalitetu u svim segmentima.


Stoga je ovo šesto izdanje sajma Relax Adria zanimljivo turističkom sektoru koji sada kreće u finalizaciju pripreme svojih objekata.


Sve što je potrebno za uslugu više


Sajam tako donosi sve što je potrebno za uslugu više: od vanjskog i unutrašnjeg namještaja, klasičnih bazena, hidromasažnih bazena, sauna i wellness opreme, fitness opreme, solarnih panela i e-punionica, pa do tekstila, dekora i brojnih sitnica koje u turizmu čine razliku, te rezervacijskih platformi i tehnologija.


Namijenjen je vlasnicima kuća za odmor, hotelijerima, vlasnicima kampova, ali i ugostiteljima, restoraterima i obiteljskom smještaju, arhitektima i projektantima te investitorima u segmentu turizma.



Požarić nam je danas rekao i da su s ovim sajmovima krenuli još 2015. s idejom da pokušaju na jednom mjestu skupiti ono najkvalitetnije, da oni koji se bave turizmom u kojem sunce i more više nije dovoljno mogu pronaći još detalja.


– Jer, razlika između turizma i pravog turizma visoke kategorije je najviše u detaljima i usluzi. Mi se trudimo da ne radimo klasičan sajam, nego da dobijemo više kategorije izlagača za turizam visoke kategorije.


Ove godine nam se, u odnosu na prošlu, prijavio dvostruko veći broj registriranih posjetitelja. Očekujemo kroz ova tri dana i veću gužvu.


Već u ovom trenutku imamo preko 2.000 registriranih posjetitelja, i praktički je to dvostruko veći interes nego lani, kaže Požarić.



To možda govori i o predstojećoj sezoni.


Prognoze i najave sezone


– Oni koji gledaju da dignu kvalitetu smještaja dobili su da su, prvo, povećali cijenu, ali to i nije bilo presudno koliko to što im se produžila sezona, i onda su i u predsezoni i u posezoni podigli cijenu.


Znači, uspjevaju postići puno bolju popunjenost s većom cijenom u predsezoni i posezoni, ako dakle imaju kvalitetniju opremu, a u to ulaze hidromasažni bazeni, wellnessi, fitnessi, oprema terasi i slično.


Domaćih je izlagača 50-ak, a inozemnih oko 15. Oko dvije trećine posjetitelja je s područja Kvarnera i Istre, potom iz ostalih dijelova Hrvatske, manji postotak iz Slovenije, čak i Crne Gore, Srbije, te Bosne i Hercegovine, ističe Požarić.



Kakva su prognoze i najave, kakva će biti sezona 2023., pitamo.


– Mislim da će ova sezona biti i bolja, jer smo mi zaista jedina autodestinacija za Europu, a Europa u ovom trenutku na 800 milijuna stanovnika, od čega jedna trećina putuje redovno.


Pokrivamo oko 3 posto njemačkog tržišta, a oni još uvijek vole nekamo otići osobnim automobilom. Moja osobna prognoza je dakle da će sezona biti dobra, a posezona još i bolja ukoliko budemo uspjeli narasti u ovom gastro i eno svijetu turizma, bar još jednu stepenicu, a vjerujem da hoćemo i da bi se mogla desiti još jača posezona.


Ono što me raduje, kao i za naš sajam koji je event, je povratak velikog broja evenata i u Istri i na Kvarneru i veliki povratak konferencija, rezonira Požarić.



Sezona, pojašnjava, možda neće biti financijski bitno bolja, možda ni po broju gostuju, ali će biti kvalitetnija.


Izloženi brojni noviteti


Barbara Požarić, ispred časopisa turizam Info, čiji je ovaj sajam i projekt, dodala je da je sajam usmjeren na finalnu pripremu predszone za objekte viših kategorija, pri čemu je riječ o odabranim izlagačima koji predstavljaju vodeće brendove u sektoru.


Izlaže se dakle sve što je usmjereno na podizanje kvalitete u turizmu.



Kaže da je, uz posjetitelje iz jadranske Hrvatske, veliki interes i s kontinenta naše zemlje, koji se razvija u tom pravcu, a sada, veli, imamo i Nacionalni plan oporavka i otpornosti, usmjeren dijelom upravo na kontinent.


Veliki broj izlagača odabrao je upravo sajam Relax Adria kao mjesto na kojemu će predstaviti novitete u ponudi, navode organizatori.


Tu su hrvatske premijere novih tehnologija za bazene, kao i nove kolekcije namještaja i opreme za uređenje s naglaskom na outdoor namještaj.



U segmentu fitnessa posjetitelji će moći vidjeti i probati novi dizajnerski trenažer Stil-Fit kao i nova PaviFlex rješenja podova za fitness prostorije i dvorane.


Po prvi se puta na hrvatskom tržištu predstavljaju filteri za vodu njemačkog brenda BWT, tu su i novi profesionalni modeli roštilja te prateći dodaci nizozemskog proizvođača OFYR, a Husqvarna će predstaviti najnoviju generaciju električnih bicikala, navodi se.



Požarić kaže da je općenito naglasak na tehnici i inovacijama, gdje se teži automatiziranom opremom zamijeniti ljudski faktor, koliko se može, budući da ljudi – nedostaje.