Najskuplja cesta u Hrvatskoj

FOTO Počelo odbrojavanje do otvorenja ceste D403: Traje posljednji tehnički pregled, ostali su tek završni radovi

Marinko Glavan

Snimio Sergej Drechsler

Snimio Sergej Drechsler

Očekuje se, kako saznajemo, da će cijela procedura biti obavljena tijekom ovog mjeseca pa bi cesta D403 mogla biti otvorena za promet vozila za otprilike dva tjedna ili nešto malo više



Na državnoj cesti D403 započeo je tehnički pregled na dionici koja počinje nešto prije ulaza u tunel Podmurvice na sjevernoj strani, a vodi kroz sam tunel, do kružnog raskrižja kod Zapadnog trgovačkog centra (ZTC) i dalje vijaduktom Mlaka do spoja za Zvonimirovom ulicom, neposredno kraj zgrade Novog lista, saznajemo iz Hrvatskih cesta.


Iz HC-a nisu željeli nagađati koliko bi tehnički pregled mogao potrajati, kao ni hoće li biti većih nedostataka koje će trebati ispraviti, ali riječ je o zadnjem tehničkom pregledu na takozvanoj najskupljoj cesti u Hrvatskoj, vrijednoj više od 60 milijuna eura.





Prethodno su već završeni tehnički pregledi preostalih dviju dionica, od čvora Škurinje na riječkoj obilaznici, do nešto malo prije ulaza u tunel Podmurvice sa sjeverne strane, kao i tehnički pregled dionice koja vodi od kružnog raskrižja kod ZTC-a, ispod željezničke pruge i preko vijadukta Pioppi do novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali.


Savladane teškoće


U Hrvatskim cestama nisu htjeli govoriti ni o mogućem datumu puštanja ceste u promet, dok ne završi tehnički pregled, nakon kojega će, bude li sve u redu, odnosno nakon uklanjanja eventualnih nedostataka, biti izdana uporabna dozvola za cestu koja nakon toga može biti puštena u promet. Očekuje se, kako saznajemo, da će cijela procedura biti obavljena tijekom ovog mjeseca pa bi cesta D403 mogla biti otvorena za promet vozila za otprilike dva tjedna ili nešto malo više.



Izgradnja ceste D 403 započela je prije nešto više od tri godine, a tijek izgradnje pratile su brojne nepredviđene i neočekivane poteškoće, počevši s izbijanjem pandemije COVID-19, zbog koje su dobrim dijelom bili poremećeni opskrbni lanci na tržištu, kao i uvjeti rada te mobilnost radne snage, preko ruske invazije i rata u Ukrajini koji je doveo do velike energetske krize i brojnih drugih poteškoća, kao i do velike inflacije u zadnjih nešto više od godinu dana. Unatoč svemu, radovi koje izvode GP Krk, slovenski Kolektor CPG i Euroasfalt iz Bosne i Hercegovine, privedeni su samom kraju oko tri mjeseca kasnije od prvobitno najavljivanih rokova za završetak koji su trebali biti krajem lipnja, odnosno početkom srpnja ove godine.



Što se radova tiče, gotovo sve je na cesti, prema dostupnim informacijama, završeno, uz još dio manjih radova koji su u tijeku, na iscrtavanju i postavljanju horizontalne i vertikalne prometne signalizacije, što bi trebalo biti gotovo u narednih nekoliko dana. Na trasi ceste D 403 izgrađen je čitav niz vrlo zahtjevnih cestovnih objekata, pri čemu gotovo čitava, niti tri kilometra duga cesta, prolazi kroz usjeke, tunel, željeznički podvožnjak ili vijaduktima pa je praktički cijela pod zemljom ili u zraku.



Za spajanje na riječku obilaznicu koju će povezivati s kontejnerskim terminalom i mrežom gradskih prometnica u zapadnom dijelu Rijeke rekonstruiran je veći dio postojećeg čvora Škurinje na riječkoj obilaznici, na kojemu je izgrađen kružni tok na spoju s D403. Kako bi se na samom čvoru i njegovom spoju s Osječkom ulicom povećala protočnost i sigurnost prometa, predviđena je izgradnja još dvaju kružnih raskrižja, jednog na sadašnjem semaforiziranom raskrižju unutar samog čvora, a drugog na spoju s gradskim prometnicama, odnosno s Osječkom ulicom.


Cesta do Žabice


Još jedan nastavak cesta D 403 trebala bi dobiti na oko 800 metara dugoj dionici od dosad izgrađenog dijela ceste do Trga Žabica, čiju su izgradnju nedavno, prilikom obilaska gradilišta ceste D 403 najavili ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i riječki gradonačelnik Marko Filipović. Ta bi, iako relativno kratka i graditeljski ne pretjerano zahtjevna dionica koja prolazi gotovo potpuno ravnim terenom u zaleđu lučkog područja u lučkom bazenu Rijeka, trebala uvelike promijeniti prometnu sliku grada.



Osim što će, bude li izgrađena kako je najavljeno, izravno povezati najuži centar Rijeke sa zapadnim dijelom obilaznice i mrežom autocesta, po njenoj izgradnji i izgradnji autobusnog kolodvora na zapadnoj Žabici, Adamićeva bi ulica trebala postati polupješačka zona kojom će smjeti prometovati isključivo vozila javnog gradskog prijevoza, odnosno autobusi i taksi vozila, dok bi Riva trebala postati dvosmjerna, a obje ove ulice, kao i nova cesta te Krešimirova, prema dosad viđenim planovima, trebale bi se spajati na Trgu Žabica gdje je planirano kružno raskrižje. Bude li sve išlo prema planiranom, Rijeka bi trebala dobiti prsten brzih cesta oko središta grada koji će uvelike rasteretiti dobar dio gradskih prometnica.



Već samim puštanjem u promet ceste D 403, kao i čvora Trinajstići na riječkoj obilaznici, zapadni dio grada trebao bi biti znatno prometno rasterećen, posebno u vršnim satima, jer će stanovnicima dobrog dijela Kastva i Matulja biti omogućeno da obilaznicom i preko D403 stignu do Zvonimirove ulice, čime će izbjeći svakodnevne gužve na Martinkovcu i Zametu, a kad bude završen dio do Trga Žabica, to će rasterećenje biti još izraženije.


Radovi na Krčkom mostu do
26. listopada


Od danas ujutro, do 26. listopada trajat će radovi na kolniku Krčkog mosta, zbog kojih će se promet mostom odvijati jednim kolničkom trakom, uz regulaciju semaforima, a po potrebi i uz ručnu regulaciju prometa, najavljeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC). Riječ je, kako objašnjavaju iz HAC-a, o radovima u sklopu ugovora za sanaciju betonskih površina i kolničke plohe mosta Krk, službeno završenima prije nešto više od godinu dana.