Više od zanimljivog podatka

Njemački znanstvenici po prvi put izračunali koliko mrava ima na Zemlji

T.I.

Foto: iStock

Nije riječ o pukoj radoznalosti, već  je u pitanju činjenica da mravi igraju veliku ulogu u svojim ekosustavima, pa je važno razumjeti njihovu rasprostranjenost. A u nadolazećim godinama moglo bi biti još važnije s obzirom na klimatske promjene na koje ni mravi nisu imuni

Znanstvenici se obično bave smrtno ozbiljnim i(li) potrebnim stvarima, ali da ne mora uvijek biti tako može se zaključiti iz vijesti koja stiže sa Sveučilišta Julius Maximilians u njemačkom Würzburgu, čiji su se profesori odlučili odgonetnuti odgovor na intrigantno, ali prilično banalno pitanje koliko mrava ima na svijetu.

Kao razlog ove znanstvene studije njemački znanstvenici su naveli da nije postojala pouzdana procjena ukupnog broja mrava na planetu ili koliko su česti u različitim staništima.

I nije riječ o pukoj radoznalosti, već  je u pitanju činjenica da mravi igraju veliku ulogu u svojim ekosustavima jer svojom aktivnošću održavaju ciklusa hranjivih tvari i raspršuju sjemenke biljaka, pa je važno razumjeti njihovu rasprostranjenost. A u nadolazećim godinama moglo bi biti još važnije s obzirom na klimatske promjene na koje ni mravi nisu imuni. Dakako, nisu ih išli brojati nego su na osnovu stručne literature uspjeli sklopiti mozaik koji ih je odveo do približnog broja ovih sićušnih i u cijelom svijetu prisutnih stvorenja. Prošli su čak 489 znanstvenih studija, pokrivajući sve kontinente i staništa, i iz tih podataka izračunali su, kako kažu, konzervativnu empirijsku procjenu.

I došli su do zaključka da mrava na ovoj planeti ima jako, jako puno. Prema njihovim procjenama čak 20 bilijardi. To je broj koji sadrži 15 nula, odnosno to je tisuću bilijuna. Bilijun  je milijun milijuna, pa je onda jasno o kako monstruozno velikom broju je riječ. Da se poslužimo slikovitim astronomskim poređenjem, mrava na Zemlji ima 2000 puta više nego zvijezda u našoj galaksiji.

Kad su već pronašli okvirni broj, njemački znanstvenici izračunali su i koliko teže sve te bilijarde mrava. U tolikom broju teški su 12 milijuna tona što je također fascinantna brojka, pogotovo kad se uzme u  obzir da je to više negoli težina svih ptica i sisavaca (isključujući ljude), na Zemlji.