Nova perspektiva

Engleski znanstvenici otkrili obećavajuću korelaciju između prehrane i liječenja raka

T.I.

Foto. iStock

Serin je aminokiselina koja se nalazi u mnogim namirnicama i prema posljednjim znanstvenim istraživanjima mogla bi igrati ozbiljniju ulogu u liječenju oboljelih od raka. Bez obzira što i tijelo samo proizvodi serin, nije nevažno čime se hrani osoba koja je oboljela od karcinoma. Naime, pokazalo se da su kancerogene stanice, zbog svog ubrzanog rasta puno osjetljivije na manjak serina od njihovih zdravih susjeda, što je „slabost“ kancerogenih stanica koja bi se u budućnosti mogla iskoristiti u tretiranju raka. Drugim riječima, što manji unos ove aminokiseline u tijelo, moglo bi značiti i redukciju širenja karcinom, posebno nekih vrsta.

Do ovih zaključaka znanstvenici su došli kroz brojne eksperimente na miševima i stanicama raka. Rezultati su bili promjenjivi jer su neke stanice raka učinkovite u stvaranju vlastitog serina, posebno onih s KRAS mutacijom koja se nalazi u nekoliko karcinoma koji se teško liječe.

U najnovijoj studiji znanstvenika s Francis Crick Instituta, engleskog biomedicinskog istraživačkog centra koju je financirao Cancer Research UK, otkriveno je da je ograničavanje količine serina u prehrani miševa – kada se daje uz lijek pod nazivom PH755 koji sprječava tijelo da stvori serin autonomno – smanjilo rast tumorskih stanica u nekoliko različitih vrsta karcinoma crijeva.

Voditeljica istraživanja, profesorica Karen Vousden rekla je da ideja o mogućnosti razvijanja prehrambenih intervencija, zasnovanih na razumijevanju mehanizama koji utječu na to kako promjene hranjivih tvari utječu na tumore, ima potencijal učinkovitog tretiranja raka.

“U budućnosti bi ovoj pristup mogao biti osnova za razvijanje preciznog medicinskog pristupa prehrani kao terapiji raka, kao što to činimo s ciljanim lijekovima. Prilagođavanje prehrane svakog pojedinca u cilju prehrambenih potreba raka moglo bi, uz ostale terapije, ljudima dati najbolja priliku da se izliječe od maligne bolesti“ – prenosi Medical Express zaključke Karen Vousden.

Ovaj optimizam ipak treba sagledavati realno, ovo do čega su došli engleski znanstvenici je početno istraživanje provedeno na miševima i stanicama, a ne na ljudima. Iako je popis namirnica s niskim udjelom serina jako dug, stručnjaci ipak ne preporučuju da se u ovako ranoj fazi istraživanja stvari uzimaju zdravo za gotovo.

„Rezultati studije ohrabruju, ali važno je reći da se ove vidjeti ne shvaćaju doslovno, pacijenti s karcinomom ne bi trebali mijenjati svoje prehrambene navike i tražiti dijete kojima će unositi manje serina u sebe. Moramo prvo znanstveno provjeriti hoće li se ovi rezultati ponoviti i s karcinomima na ljudima, da bi mogli preporučiti promjenu prehrane u oboljelih“ – oprezan je Martin Ledwick iz Cancer Reasrch UK fondacije koja je financijski poduprla ovo istraživanje.