Nizozemski slučaj

Više električnih bicikala sa sobom nosi više biciklista na hitnoj

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Glavni krivac za sve ozljede na biciklu, uključujući obične i električne, bilo je „vlastito ponašanje vozača“. Biciklisti čine dvije trećine od 110.000 ljudi koji su nastradali u prometu te se liječili u nizozemskim bolnicama prošle godine



 


Zbog “paralelne” infrastrukture osmišljene kako bi biciklisti bili odvojeni od prometa drugih vozila i čak 35 tisuća kilometara cesta namijenjenih samo za bicikle, Nizozemska je na glasu kao jedna od najsigurnijih zemalja za vožnju biciklom. No, porastom broja električnih bicikla na cesti, sigurnost se ponešto smanjila, što pokazuje i novo istraživanje VeiligheidNL-a, nizozemske organizacije usredotočene na prevenciju ozljeda.


Naime, istraživanje provedeno između srpnja 2020. i lipnja 2021. godine pokazalo je da vozači e-bicikla imaju veći rizik od ozljeda od onih koji voze obične bicikle, prenosi TheVerge. Točnije, e-biciklisti u Nizozemskoj, zemlji s više bicikala nego ljudi, imali su 1,6 puta veću vjerojatnost da završe na hitnoj od običnog biciklista, biciklisti koji voze cestovne trkaće bicikle dva puta, a najugroženiji su oni koji voze brdske bicikle – vjerojatno zbog off-road primjene, čak tri puta više oni koji se voze na običnim gradskim biciklima.




Nadalje, postotak ozlijeđenih e-biciklista također je znatno veći (36 posto) u odnosu na 2016. godinu (19 posto). Vozači e-bicikala u dobi od 12 do 17 godina činili su 22 posto ozlijeđenih, u odnosu na 4 posto 2016. godine, a žene starije od 55 godina činile su gotovo polovicu (47 posto) svih ozlijeđenih.


Glavni krivac za sve ozljede na biciklu, uključujući obične i električne, bilo je „vlastito ponašanje vozača“ (44 posto), dok se kao drugi razlog navode uvjeti na cesti (33 posto). Valja istaknuti i činjenicu da biciklisti čine dvije trećine od 110.000 ljudi koji su nastradali u prometu te se liječili u nizozemskim bolnicama prošle godine, prema podacima VeiligheidNL-a.


Prodaja bicikala eksplodirala je globalno tijekom pandemije, a prema podacima koje je objavila nizozemska udruga RAI, električni su bicikli činili čak 52 posto ukupne prodaje bicikla u 2021. godini, što je značajan porast od 29 posto u 2016. te samo 15 posto u 2011. godini.


Međutim, prema zasebnom izvješću koje je sastavio nizozemski nacionalni ured za statistiku, CBS,  prošle godine je u Nizozemskoj 582 osoba poginulo u prometnim nesrećama što je najniža razina od 2015. godine, a uključuje 207 osoba na običnim biciklima, 175 u automobilima i 80 na e-biciklima (u odnosu na 74 u 2020.). Sveukupno, 22 biciklista manje je poginulo u prometnim nesrećama u 2021. u odnosu na godinu prije.