Kino lanac AMC se okreće kriptovalutama u plaćanju. Ali ne samo Bitcoinu

T.I.

Foto: Flickr

Foto: Flickr

Litecoin i Bitcoin Cash oboje su dizajnirani da budu brže i jeftinije verzije Bitcoina - bolje prilagođene za digitalno plaćanje, no ako ste kriptovalutu kupili kao dugoročno ulaganje, možda nema smisla koristiti je za plaćanje ulaznice za kino ili jutarnje kave



Kriptovalute postaju sve učestaliji dio svakodnevice prosječnog čovjeka u čemu ulogu imaju mnoge velike korporacije u Americi koje ih implementiraju u svoje poslovanje bez obzira na zabrinutost zbog lošeg utjecaja na okoliš jer “rudarenje” digitalnih valuta troši ogromne količine energije.


Popularni lanac kina AMC je još u kolovozu objavio kako će prihvaćati plaćanje u bitcoinu (BTC), a u srijedu je šef tvrtke Adam Aron objavio kako će kripto paleta biti povećana na etherium (ETH), litecoin (LTC) i bitcoin cash (BCH).





Povećano usvajanje bilo je jedna od pokretačkih snaga rasta cijena kriptovaluta ranije ove godine, a nedavne glasine vezane za Walmart i Amazon dodatno su učvrstile vjeru tržišta, posebice onog dijela koji na kripto gleda kao ulaganje zbog čega su neki analitičari postavili pitanja o održivosti svakodnevne uporabe.


“Ljudi ne kupuju Bitcoin da bi ga trošili. Za mene to još uvijek nije dobro uspostavljena valuta u smislu da je to više ulaganje u budućnost ili u nešto što bismo možda željeli imati u budućnosti”, rekla je Ipek Ozkardeskaya, viši analitičar u Swissquote Bank.


Kripto tržište sada vrijedi više od 2 bilijuna dolara, a tehnologija blockchaina transformira sve veći broj industrija, no kriptovalute tek trebaju ostvariti svoj puni potencijal kao oblik plaćanja.


Jedan od problema je nestabilnost. Saznanje da je cijena Bitcoina porasla za više od 35000% od njegovog lansiranja čini ljude opreznima oko trošenja. Djelomično zato što to vide kao ulaganje, ali i zato što nitko ne želi biti poput osobe koja je 2010. potrošila 10.000 BTC -a (sada vrijedi više od 470 milijuna dolara) na dvije pizze.


Za tvrtke, prihvaćanje kripto plaćanja može zakomplicirati njihov protok novca. Još u travnju vidjeli smo da je vrijednost bitcoina pala za gotovo 50% u otprilike mjesec dana. Tvrtke općenito moraju plaćati najam, plaće i dobavljače fiat (tradicionalnim) novcem, pa im predstoji borba da apsorbiraju te fluktuacije cijena čak i ako vjeruju u dugoročni potencijal kriptovaluta.


Bitcoin je posebno dobio na snazi ​​kao „skladište vrijednosti“, pa ga neki ljudi poput Marka Cubana smatraju digitalnim zlatom. Kombinacija visokih naknada za transakcije i relativno niske brzine transakcija omela je njegovu korisnost za svakodnevna plaćanja. Zato je zanimljivo vidjeti da će AMC prihvatiti i Litecoin, Bitcoin Cash i Ethereum. Litecoin i Bitcoin Cash oboje su dizajnirani da budu brže i jeftinije verzije Bitcoina – bolje prilagođene za digitalno plaćanje, no ako ste kriptovalutu kupili kao dugoročno ulaganje, možda nema smisla koristiti je za plaćanje ulaznice za kino ili jutarnje kave.


Međutim, kriptovalute nisu dionice, a nekoliko ih je osmišljeno kao oblik plaćanja. Povećana korisnost i usvajanje bit će važan faktor u uspjehu industrije. Kripto plaćanja nude neke prednosti. Na primjer, nema bankovnih naknada, međunarodni prijenosi su jeftini i brzi, svatko ih može koristiti – čak i ako nema bankovni račun.


U konačnici, mnogo ovisi o razlozima posjedovanja kriptovaluta. Ako vjerujete u decentraliziranu ideologiju kriptovaluta, možda ćete iskoristiti priliku da platite gledanje najnovijeg blockbustera pomoću Bitcoin Cash–a, no ako svoje udjele vidite kao dugoročna ulaganja, to bi mogla biti druga priča.