Francois Ozon, Jacqueline Bisset, Jeremie Renier, Marine Vacth i Myriam Boyer / Reuters
Festivalska završnica protekla je u znaku trilera koji tematiziraju demonske blizance, terorizam i osvetu i pakao dječje prostitucije. Vrhunci festivala ipak ostaju filmovi Robina Campilla, braće Safdie i Honga Sang-sooa
CANNES Nakon što mu je 1998. u »Tjednu kritike« prikazan debitantski komad »Sitcom«, Francois Ozon je u Cannesu postao redoviti gost. Njegov najnoviji film »L’Amant double« slobodna je adaptacija romana »Lives of the twins« (Životi blizanaca) koji je napisala genijalna Joyce Carol Oates, ali su autorove filmske reference puno šire i protežu se u rasponu od Cronenberga (»Smrtonosni blizanci«) do Polanskog (»Rosemaryna beba«).
Ženska utroba ovdje postaje prostor horora iz djetinjstva, dok njen psihijatar pokušava elaborirati bizarnu teoriju po kojoj snažniji blizanac u stadiju fetusa »proždire« onog slabijeg kako bi ga eliminirao, iako on više preferira izraz »asimilacija«. A eros se svodi na S/M igrice u kojima junakinja siluje partnera dildom kojeg je remenom pričvrstila na vaginu, te seks u troje s blizancima.
Samuraji
Žanr trilera odabire i Fatih Akin u novom filmu »Aus dem nichts« u kojem je angažirao Njemicu Diane Kruger kojoj je ovo prva uloga u njemačkom filmu. U Akinovu komadu ona glumi ženu turskog poreznog savjetnika koja se suočava s bolnim saznanjem da su joj muž i sin nastradali u terorističkom napadu koji se dogodio dok je ona s prijateljicom bila u hamamu.
Za napad se najprije posumnjalo na Kurde, da bi istraga otkrila kako su počinitelji par neonacista. Zastrašujuće je što oni ne izgledaju poput klasičnih neonaci sirovina sa svastikom tetoviranom na glavurdi, već kao cura i dečko iz našeg susjedstva.
No nakon što na površinu ispliva žrtvina narko prošlost, te nakon što odvjetnik kao svjedoka pozove jednog Grka koji lažno svjedoči da je optuženi njemački par u vrijeme atentata boravio u njegovu hotelu tijekom ljetovanja u Grčkoj, par biva pušten na slobodu, iako je otkriveno da je svjedok pripadnik ultradesne Zlatne zore. Tada nam naša junakinja pokazuje dovršenu tetovažu samuraja te poput samurajke kreće u Grčku, za osvetu spremna. U Akinovu komadu neonacizam je tretiran kao dobro organizirana i podmazana globalna mreža.
Mračnije od mračnog
I izvrsna Britanka Lynne Ramsay će u filmu »You were never really here« kojim je zatvorena canneska konkurencija, posegnuti za jednim sjajnim literalnim predloškom, konkretnije, za istoimenim romanom Jonathana Amesa, mračnijim od najmračnijeg noira, koji poput Akina pokazuje da je osveta najbolja kad se servira hladna. Akinov lik majke sada zamjenjuje traumatizirani ratni veteran (Joaquin Phoenix, izvrstan) koji pokušava spasiti maloljetnicu iz ralja dječje prostitucije.
Priča počinje kad ga visoko rangirani političar angažira da izvuče njegovu teen kćer iz manhattanskog bordela, nakon čega Ramsay počinje slijediti onu istu trajektoriju kojom se kretao Paul Schrader u »Hardcoreu«, dokazujući da je teško ostati anđeo u svijetu koji je otišao kvragu.
Budući da je festival ušao u samu završnicu, nagađaju se i najizgledniji favoriti za Zlatnu palmu. I dok je ovogodišnja konkurencija ipak bila ponešto inferiornija u odnosu na onu lanjsku, njeni ultimativni vrhunci ostaju Robin Campillo s »120 otkucaja u minuti«, braća Safdie s »Good time« i Hong Sang-soo s »Geu-Hu«.