Sotheby's

Vaniština slika ide na aukciju za pola milijuna eura i ruši dosadašnji hrvatski rekord!

Hina

Petar Glebov/PIXSELL

Petar Glebov/PIXSELL

Rekord, podsjetimo, drži skulptura "Napuštena" Ivana Meštrovića, koja je svojedobno prodana za 331.000 eura



Na aukciji u Sotheby’su, 3. studenoga u Kölnu, pojavit će se djelo hrvatskog umjetnika Josipa Vanište naziva “Crna linija na srebrnoj pozadini”, procijenjeno na između 300 i 500 tisuća eura, piše u utorak Jutarnji list.


Potvrdi li se predviđanje najpoznatije aukcijske kuće u Londonu, moglo bi to biti dosad najskuplje djelo hrvatskog umjetnika ikad u povijesti, a koje je prodano na aukciji. Rekord, podsjetimo, drži skulptura “Napuštena” Ivana Meštrovića, koja je svojedobno prodana za 331.000 eura.


Naziv je aukcije “20. stoljeće: Različita perspektiva”, nešto je više od pedeset djela, riječ je prije svega o umjetnicima iz istočne Europe.




Najpoznatiji je od njih Alphonse Mucha, češki umjetnik međunarodne reputacije, koji je djelovao u stilu art decoa. No, i njegovo je djelo, “Portret Hanne Vitousek” procijenjeno na od 150 do 250 tisuća eura, pa je Vaništa u ponudi ove aukcijske kuće najskuplji.


Radova iz ovog ciklusa s linijama, inače, iz 60-ih godina ima sedam, dva su u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku, jedan u Muzeju suvremene umjetnosti u Beogradu, jedan u Kolekciji Marinko Sudac, jedan u kolekciji bivšeg nogometaša Davora Vugrinca (čija se izložba iz kolekcije trenutačno može pogledati u Rijeci), jedna u posjedu zagrebačkog odvjetnika, a sedma se, dakle, sada prodaje, i u vlasništvu je jedne obitelji koja živi u Zagrebu, no žele ostati anonimni.


Sliku koja se sada prodaje od samog je umjetnika, piše uz aukciju, kupio Vladimir Macura, poznat po tome da drži Muzej Macura u Novim Banovcima, a od 2013. nalazi se u privatnoj kolekciji sadašnjeg vlasnika, kolekcionara.


Doznajemo da je prije koju godinu imao ponudu, u sličnom iznosu za ovo djelo, no tada ga nije bio spreman prodati. Dimenzije su 140 puta 180 centimetara, a slika je iz 1964. i smatra se jednim od ključnih djela ovog umjetnika, piše novinarka Jutarnjeg lista Patricia Kiš.