Filodrammatica

Rasp(j)evani Beograd Irene Šentevske: Urbani identitet, “narodnjaci” i glazbeni spot

Claudia Bošković



Nezavisna istraživačica, spisateljica i prevoditeljica Irena Šentevska u Filodrammatici održala je predavanje pod nazivom «Rasp(j)evani Beograd: urbani identitet i muzički video».


Predavanje na svojevrstan način predstavlja uvod u skori izlazak istoimene knjige koja razmatra na koji je način grad Beograd u tri tranzicijska desetljeća (1980-2010) konstruirao svoj urbani identitet kroz polemike o popularnoj glazbi i kroz medijsku formu glazbenog videa.Filo


Istraživačka baza koju čini analiza preko četiri tisuće glazbenih spotova razrađena je kroz trideset i šest tema u kojima se ističu tri dijela –„crni“ (koji simbolizira rock glazbu, odnosno žanrove „uvezene“ sa Zapada), „ružičasti“ (na engleskom „pink“ što samo sugerira istoimeni turbo folk program) i „sivi“ (hip hop).




Fokus predavanja stavljen je na doprinos iz Hrvatske, od strane aktera glazbene scene, publicista i akademskih komentatora koji su autorici pomogli sagledati kako glavni grad Jugoslavije, novokomponirane narodne glazbe i turbofolka (re)konstruira svoj tranzicijski identitet u «bermudskom trokutu» Beograd-Sarajevo-Zagreb.