GALA KONCERT

“Nessun dorma” na Trgu Riječke rezolucije: Operni vrhunci dostojni EPK-a

Kim Cuculić

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Nastupili su prvakinje i prvaci riječke Opere i gošća Diana Haller. Riječkim simfonijskim orkestrom ravnala je Beatrice Venezi

RIJEKA – Skoro do ponoći trajao je prvi od dvaju gala koncerata pod naslovom »Nessun dorma«, što ga je HNK Ivana pl. Zajca priredio na Trgu Riječke rezolucije. Riječkim simfonijskim orkestrom ravnala je talijanska dirigentica Beatrice Venezi (1990.), šefica dirigentica Orchestra Milano Classica, Nuova Orchestra Scarlatti Napoli i gošća šefica dirigentica Orchestra della Toscana.
Bila je to koncertna večer dostojna Europske prijestolnice kulture, na kojoj su nastupili prvakinje i prvaci riječke Opere Kristina Kolar, Anamarija Knego, Ivana Srbljan, Aljaž Farasin, Domagoj Dorotić i Robert Kolar, a kao posebna gošća sudjelovala je Diana Haller, počasna članica ansambla riječke Opere. Pridružili su im se i Vanja Zelčić, Luka Ortar, Dario Bercich i Marko Fortunato.

Lijepo koncipirani program


U lijepo koncipiranom programu, sastavljenom od samih vrhunaca operne literature, važne dionice imao je i Riječki operni zbor koji vodi Nicoletta Olivieri.
Za početak programa odabran je »Nabucco« Giuseppea Verdija – uvertiru je izveo Riječki simfonijski orkestar, a zatim smo u izvođenju Riječkog opernog zbora čuli glasoviti »Va, pensiero«, zbor Židova iz 3. čina »Nabucca«. Nastavilo se s Verdijevom »Aidom« – Domagoj Dorotić pjevao je ariju Radamesa iz 1. čina, »Celeste Aidu«, dok su »Ohime! Morir mi sento«, scenu Amneris i Ramfisa iz 4. čina, izveli Ivana Srbljan, Luka Ortar i Riječki operni zbor.
Uslijedio je »La fatal pietra sovra me si chiuse«, duet Aide i Radamesa i finale opere, a nastupili su Kristina Kolar, Domagoj Dorotić, Ivana Srbljan i Riječki operni zbor.
Prvi dio programa bio je u znaku Verdija, pa se nastavio s »La traviatom« i »Don Carlom« – scenu i duet Don Carla i Rodriga iz 1. čina izveli su Domagoj Dorotić i Robert Kolar, a ariju Eboli iz 1. čina nadahnuto je izvela Diana Haller. Kao Tebaldo nastupila je Vanja Zelčić.
Od Mozarta do Puccinija
Nakon stanke, drugi dio programa otvorio je Mozartov »Don Giovanni« – arije Donne Elvire iz 1. i 2. čina pjevala je Diana Haller, a pridružili su se Luka Ortar i Dario Bercich. »Per te d’immenso giubilo« iz »Lucije di Lammermoor« Gaetana Donizettija zatim je izveo Riječki operni zbor, a Marko Fortunato nastupio je kao Arthur.
Uslijedio je Camille Saint-Saëns sa »Samsonom i Dalilom«, uz recitativ i ariju Dalile iz 2. čina u dojmljivoj interpretaciji Ivane Srbljan, a zatim je »Bacchanale« izveo Riječki simfonijski orkestar. Nakon toga u izvođenju Anamarije Knego i Aljaža Farasina čuli smo arije i duet iz Puccinijeve »La boheme«, a jedan od vrhunaca večeri bili su dijelovi iz »Cavallerije rusticane« Pietra Mascagnija – duet Santuzze i Alfija sjajno su izveli Kristina Kolar i Robert Kolar, a interpretacijom »Regina coeli laetare…
Inneggiamo, il Signor non e morto« publiku je oduševila Kristina Kolar. Dvije operne večeri naslovljene su »Nessun dorma«, pa je za kraj prve operne večeri, koja je trajala dva i pol sata, odabrana ova arija princa Calafa iz 3. čina Puccinijeve opere »Turandot« u izvođenju Aljaža Farasina i Domagoja Dorotića. Publika je dirigenticu i izvođače ispratila dugim pljeskom i ovacijama.