»Likovni zapisi u doba korone«

Neobičnim performansom slikar Dimitrije Popović progovorio o maskama i smrti

Edita Burburan

U publici je bila i Severina

U publici je bila i Severina

Na 140 stranica tvrdog uveza autor je iznio svoja promišljanja o smrti kroz umjetnost u povijesnom kontekstu u kojem se čovječanstvo susretalo.



Poznati i priznati slikar Dimitrije Popović na neobičan i pomalo bizaran način predstavio je svoju novu knjigu »Likovni zapisi u doba korone« uz performans »Koronino čedo« u predvorju zagrebačkog KBC-a Dubrava. Knjigu su objavili Nacionalna zajednica Crnogoraca Hrvatske i Skaner studio.


Na 140 stranica tvrdog uveza autor je iznio svoja promišljanja o smrti kroz umjetnost u povijesnom kontekstu u kojem se čovječanstvo susretalo. Dotičući se teme smrti priznati umjetnik ulazi u temeljite analize svojih brojnih radova na tu temu izlažući svoja promišljanja i točke polazišta u kojima je nalazio inspiraciju.


Korona, maska i umjetnost već u samom uvodu nalaze zajednički nazivnik koji sam umjetnik objašnjava: »Iz domene umjetnosti uvijek sve proizlazi iz stvarnosti, ljudsko lice se javlja kao prirodna živa maska ispod koje se nalazi ono istinsko, nepromjenjivo koščato lice lubanje, lice smrti.«




dimitrij_popovic


Knjiga uz fotografije sadrži i brojne opise i analizu dosadašnjih njegovih vlastitih likovnih djela, kao i fotografije poznatih slikara kroz povijest koji su također bili zaokupljeni »maskom ljudskog lica« i teškim povijesnim razdobljima nalik na ovo u kojem sada živimo.
Maske koje nosimo na licu štiteći se od opasnog koronavirusa umjetnika tjeraju na promišljanje, odnosno u bit ljudskih odnosa, fenomen izoliranosti svijeta u kojem se gubi dinamičnost koja je uvjet njegova opstanka.


Na predstavljanju knjige bile su prisutne brojne osobe iz javnog života, a ulomke iz knjige čitao je glumac Dragan Despot.