Novi impozantni projekt

Muzička akademija u Zagrebu: Premijera “Amfitriona” Borisa Papandopula 11. svibnja

Kim Cuculić

S probe »Amfitriona« / Foto PALMA POLJAKOVIĆ

S probe »Amfitriona« / Foto PALMA POLJAKOVIĆ

Opera će premijerno biti izvedena 11. svibnja u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu u režiji Kristine Grubiše (pod mentorstvom Krešimira Dolenčića) i pod ravnanjem dirigenta Matije Fortune



 


ZAGREB – Muzička akademija u Zagrebu priprema operu »Amfitrion« Borisa Papandopula koja će premijerno biti izvedena 11. svibnja u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu u režiji Kristine Grubiše (pod mentorstvom Krešimira Dolenčića) i pod ravnanjem dirigenta Matije Fortune. Riječ je o nastavku njegovanja tradicije povezivanja studenata kroz operne suradnje, pa tako ovaj projekt nastaje kao suradnja studenata Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološkog i Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te u koprodukciji sa zagrebačkim HNK-om, predvođen zagrebačkom Muzičkom akademijom. Reprizne izvedbe održat će se 12. i 13. svibnja, pod ravnanjem studenata Matea Narančića i Ivana Šćepanovića.


Boris Papandopulo jedan je od najplodnijih i stilski najraznolikijih hrvatskih skladatelja, a operu »Amfitrion« napisao je 1939. godine. Djelo je izvedeno u zagrebačkom HNK-u dvije godine kasnije te ranih šezdesetih godina u riječkom HNK-u, nakon čega je dugo bila izgubljena, a na programima hrvatskih orkestara mogla se naći samo Uvertira. Kao i veliki dio skladanih opera hrvatske baštine postojala je samo u rukopisu, a sada ju je Muzički informativni centar raspisao i tiskao te će biti izvedena u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu – riječ je o uprizorenju nakon više od 80 godina od praizvedbe.




»Amfitrion« je komična opera u tri čina i šest slika za koju su libreto, prema istoimenoj Molièreovoj komediji, napisali Mijo Štimac i Enrico Golisciani. Ova muzička parodija u tri čina donosi inačicu mitološke priče o bogovima Zeusu i Merkuru.


Svojevrsna je to komedija zabluda koja dovodi do niza zabavnih, smiješnih i intrigantnih zapleta u radnji, dok briljantna orkestracija sadrži niz upečatljivih arija, majstorskih zborova i sjajnih ansambala. Skladana u predvečerje velikoga svjetskog rata opera »Amfitrion« je prema riječima samoga autora zamišljena kao djelo koje će u teško, kritično i depresivno vrijeme moći razvedriti i nasmijati publiku.