Gradska galerija

U Crikvenicu stiže izložba “Slagalica života” autora Danijela Serdareva

Robert Šimonović



CRIKVENICA – U Gradskoj galeriji Crikvenica u utorak, 2. kolovoza, bit će otvorena izložba »Slagalica života«, autora Danijela Srdareva.


Izložbu će u 21 sat otvoriti povjesničarka umjetnosti Romina Peritz, a ista će se moći razgledati sve do 31. kolovoza, i to svakim danom između 10 i 13 te 18 i 22 sata. Danijel Srdarev rođen je 1981. godine u Šibeniku gdje završava srednju školu. Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu upisuje 2001. godine te pod vodstvom prof. Nives Kavurić-Kurtović proučava fenomen crteža. Diplomirao je 2007. godine u klasi prof. Zlatka Kesera. Bavi se slikarstvom, grafikom, kiparstvom i ilustracijom. Dobitnik je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu. Godine 2004. prima poziv JBBY-a (Japanese Board on Books for Young People) za sudjelovanje na četiri izložbe u Japanu u kategoriji »Excellent artist« te na Bijenalu ilustracije u Bratislavi (2003.).


Realizirao je dvadeset samostalnih i sudjelovao na više od osamdeset skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Radovi su mu uvršteni u više hrvatskih i svjetskih umjetničkih zbirki… U najavi izložbe Romina Peritz piše: »Od početka civilizacije životinje su imale neizostavnu ulogu u ljudskom životu pa tako i u umjetnosti – od paleolitskih slika konja, jelena, bikova i bizona koji krase zidove špilje Lascaux do balzamiranih morskih pasa Damiena Hirsta – one su bile i ostale izvor duboke inspiracije, metafore i strahopoštovanja. I danas životinjsko carstvo, u najrazličitijim oblicima, nastavlja svoju ulogu muze u svijetu suvremene umjetnosti, a na recentnoj hrvatskoj umjetničkoj sceni posebno se izdvaja u tome smislu slikar Danijel Srdarev, koji već niz godina u svome radu poseže upravo za animalističkim motivima. Pa iako se tematski slike Danijela Srdareva često referiraju na literaturu koju kao cijenjeni ilustrator često interpretira, u posljednjem ciklusu pod nazivom »Laboratorio Bestiario« nadahnuće su mu flora i fauna ili jednostavno: priroda koja nas okružuje. Riječ je o platnima većih dimenzija s naglaskom na crtežu i narativnoj komponenti u kojima Srdarev u svojoj prepoznatljivoj maniri kombinira životinjske motive s različitim citatima, poput onog na slici s mravojedom, na kojoj ispisuje Nomen est omen što je ujedno i naziv rada.




Ponekad nazivom aludira na glasanje životinje ili jednostavno ispisuje o kojoj se ptici ili gmazu radi. U svakom slučaju, Srdarev je u ovoj seriji radova s jedne strane pokazao da je privlačnost prirodnog svijeta jednako univerzalna koliko i trajna, a s druge da je njegov Laboratorio Bestiario doista laboratorij, mjesto eksperimenta gdje se stalno nešto kuha i iz kojeg izlaze začudni radovi od kojih svaki idući donosi neki novi moment.«