Grafički dizajn

“Logo naš svagdašnji” u Palači šećera: Izložba o logotipima riječkih tvrtki tijekom povijesti

Davor Mandić

Foto Muzej grada Rijeke

Foto Muzej grada Rijeke

U Muzeju grada Rijeke do 27. studenoga može se razgledati novi izložbeni postav u znaku riječkog grafičkog dizajna



Izložbom »Logo naš svagdašnji, pregled riječkog grafičkog dizajna« Muzej grada Rijeke nastavlja istraživati ovdašnju gospodarsku povijest, kaže se u najavi iz toga muzeja u vezi s izložbom koja se može razgledati u Palači šećera do 27. studenoga ove godine, autorice Kristine Pandže.


Ovaj put to istraživanje Muzej čini s marketinško-dizajnerskog stajališta ovoprostorne gospodarske povijesti.


U fokusu je, naime, fenomen naziva i logotipa riječkih tvrtki i tvornica, ispričan kroz nastanak i promjene koje su oni doživjeli u raznim vremenskim segmentima.




Foto Muzej grada Rijeke


 


– Evolucija naziva i logotipa riječkih tvrtki i tvornica, s obzirom na često dug vijek njihova poslovanja, nije samo informacija o njima.


To je istodobno informacija o društvenim promjenama koje je doživljavao grad kao cjelina. Naročito je to vidljivo tijekom 20. stoljeća.


U tih stotinu godina se uprava nad riječkim područjem kontinuirano mijenjala, u prosjeku svakih 15-ak godina, tragom čega su se gotovo u istom ritmu mijenjali nazivi tvrtki, time i njihovi vizualni identiteti i logotipovi.


Primjera za to ne manjka, prisjetimo se samo takvih kao što su: Tvornica papira, Ljuštionica riže i tvornica škrobnog štirka, Tvornica čokolade i kakaa, Rafinerija nafte, RIO, »Rikard Benčić«, PIK, Istravino, »3. maj«, Transjug, Jadroagent i brojni drugi – kaže se u najavi.