SVEČANA PREDSTAVA

Art-kino proslavilo 15. rođendan: Premijerno prikazan nezavisni srednjometražni igrani film „La predstava“

Snimila: Ana Krizanec

Snimila: Ana Krizanec

Nezavisni srednjometražni igrani film „La predstava“ u režiji Tea Morosina i Erica Ušića, koji govori o kazališnoj družini u vrijeme rata, imao je, uz gostovanje redatelja i filmske ekipe, svoju riječku premijeru u Art-kinu koje slavi svoj 15. rođendan, a tom se prilikom ravnateljica kina Slobodanka Mišković osvrnula na trenutak u kojem je kino nastalo.

Kako je kazala, kino je započelo s radom 2008. godine, u društvenome trenutku, situaciji koja nije bila pogodna za gradska kina koja su zatvarana, pa se činilo i nerazumno otvoriti bivše Kino „Croatia“ koje je do 2006. godine bilo posljednje gradsko kino. Baš zato, Grad Rijeka je te teške ekonomske i nesigurne 2008. godine prepoznao viziju i potrebu da u Rijeci postoji jedno gradsko kino, “i ne samo kino, nego jedno novo središte gradskog, društvenog i kulturnog života”, a “ta se ideja pokazala kao dobra i vrijedna”.

Od početka smo na kino gledali kao na instituciju veću od ove dvorane, dakle na instituciju koja ima puno obrazovnih programa te potiče lokalne autore, kao i strane filmaše kad dolaze u ovaj grad, koji su prepoznali Rijeku kao filmsku destinaciju, kao i puno projekata. Trudili smo se izgraditi i dvoranu i kino kao neko mjesto susreta, zajednice, razmjene ideja, ali ne samo našu instituciju, već i Rijeku kao jedan regionalni filmski centar, a čini mi se da, neću reći da smo uspjeli, smo puno napravili. Različite prilike i mogućnosti su i dalje jako, jako velike i nadam se da ćemo u narednih petnaest godina uspjeti ostvariti pomake i dalje se razvijati.

Zahvalila bih se publici, jer najveće postignuće je to što smo u ovih petnaest godina izgradili jednu jedinstvenu zajednicu ljubitelja filmske umjetnosti u našemu gradu. Bez naše publike Art-kino ne bi bilo mjesto kakvo jest, mjesto prepoznato u cijeloj Hrvatskoj kao idealno mjesto za sve filmske premijere, istaknula je Mišković u slavljeničkom tonu.

Nakon projekcije filma ekipa se u kratkome razgovoru s Martom Ban osvrnula na nastanak samoga filma, no i na nastanak Novog vodnjanskog filmskog vala koji je, otkrili su članovi filmske ekipe, nastao tijekom pandemije koronavirusa prilikom okupljanja kod obitelji Morosin, kad je započelo snimanje kratkih filmova mobitelima, nakon čega su organizirali i svoj prvi festival. Kako je istaknuto, sve što rade nastaje o njihovome trošku i u njihovo slobodno vrijeme.

S obzirom na to da ovaj film nije bio namijenjen za veću publiku, redatelji ističu kako su počašćeni punim Art-kinom, kao i nagradom publike na Danima hrvatskog filma, jer u konačnici „film je od naroda za narod“, a i radi se o, ocjenjuje humorno jedan od njih, jednome novom žanru koji tek treba biti definiran.

Film „La predstava“ osvojio je ranije ove godine nagradu publike na Danima hrvatskog filma, prikazan je i na Pulskom filmskom festivalu te na Vodnjan Film Festivalu u Fažani Film Festivalu. Režiju filma potpisuju Teo Morosin i Eric Ušić, a film je nastao u produkciji Novog vodnjanskog filmskog vala. Glazbu potpisuje Marino Morosin, montažu Teo Morosin, a direktor fotografije je Michele Bulešić.

Kako radnja filma kaže, tijekom rata, kazališna družina Pokreta otpora obilazi usamljena sela i predstavama govori istinu o ratu. Vođa družine je Rino, talentirani glumac i avangardni dramaturg opterećen dilemama o smislu teatra i umjetnosti. Dok Rino i družina nastavljaju svoju misiju iako su izgubili putujuću pozornicu, mlada kurirka Ana saznaje za veliku neprijateljsku ofenzivu i svojevoljno kreće na put kako bi pronašla družinu i na vrijeme obavijestila Rina o nadolazećoj opasnosti. U filmu se koristi engleski te istrovenetski i čakavski dijalekt s titlovima na hrvatskom.

Uz glavne ulogu, koje igraju Marino Morosin i Vanda Velagić, glumačku ekipu čine Jordi Faris, Edi Smoljan, Oleg Morović, Eric Ušić, Bruna Nedoklan, Daria Morosin, Ivan Šaravanja, Emir Mulalić, Eric Derocchi, Sandra Vučetić, Tibor Marko Jakulić, Dean Faris, Luka Marković, Ljubica Brščić, Ervin Rihić, Diego Babić, Sanda Voloder, Mariana Krajcar, Monika Berečić, Almir Karaman, Ana Predan, Koviljka Ljuština, Luka Malvić, Teo Černi, Matijas Kozić, Teo Morosin i Etore Kocijančić (glas).