Dinamično izdanje

Vozili smo plug in verziju Škode Octavije i zaključak je jednostavan – baš moderan automobil

Edi Prodan

RS pakiranje s plug in dodatkom privlačno je, ali i baš dinamično izdanje Octavije



Ne prestaje fascinacija Škodom Octavijom, najprodavanijim modelom automobila u Hrvatskoj, ali i jako slično prihvaćenim u većini europskih država. Ovog su puta u Škodi povezali atraktivno sportski RS paket s – plug in dodatkom koji omogućava dvije potpuno suprotstavljene situacije: fantastična ubrzanja i konačnu brzinu, naprosto brutalnu dinamiku, ali i nevjerojatnu štedljivost. Ukupna snaga ovako izvedene Octavije je 245 KS, ali s obzirom da se uz pažnju kako bi baterija bila uvijek puna može cjelokupnu gradsku vožnju obavljati samo uz pomoć struje, prosječna se potrošnja spušta bez problema ispod pet litara.


Jako skromna potrošnja


​Nama je na kraju ove lijepe priče iznosila 3,7 litara, no ne treba zaboraviti kako je u tome bilo i više od tri stotine kilometra autocesta gdje se dakako vozi brzo, znači samo na benzin, samo uz pomoć klasičnog agregata. Istina, u samom startu uspjeli smo od Zagreba skoro do Karlovca voziti samo uz pomoć struje što nas je, s obzirom na dinamiku poprilično iznenadilo. Službeni podaci ističU kako je prosječna potrošnja ovog automobila samo 1,1 litru, uz 25 g/km emisije CO2, no to je ipak jako, jako teško dosegljiv rekord. On bi se primjerice mogao ostvariti u verziji prevaljivanja tisuću kilometara mjesečno od kojih je 800 samo uz pomoć struje, a 200 na benzin uz prosječnu potrošnju od 5,5 litara.


Moguće dakako jer većina se kilometara ipak ostvaruje u gradu, no realno je to ipak – raritet.




Fascinira ubrzanje od 7,3 sekunde do »stotke« kao i maksimalna brzina koja se zaustavlja na 225 km/h. Mada i ne čudi jer je ukupna snaga 245 »konja«. Njih 150 dolazi iz benzinskog motora, ostatak iz električnog kojeg energijom »hrani« baterija kapaciteta 13 kW. Tu je i 400 Nm okretnog momenta što se u samoj vožnji iskazuje ubrzanjem koje ima i efekt »lijepljenja« za ergonomski oblikovano sjedalo. Uz sve tu je i DSG mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa upravljiv i s polugama ispod kola upravljača. Ovako posložena Octavia u svakom slučaju zaslužuje i RS dodatak koji, tradicionalno krasi najsportskije verzije Škodinih automobila.


A svaka je Octavia i sam vrh funkcionalnosti. I ne čudi jer se taj u osnovi kompaktni sedan protegnuo do čak 4,7 metara. Prtljažnik mu ima kapacitet od 450 litara, s preklapanjem stražnje klupe čak 1405 litara, dok je težina unatoč dodavanju plug in komponente sasvim prihvatljivih, za hibridne automobile posebno, 1695 kilograma.


​Ultra bogata oprema


Octavia RS je i naglašeno sportski privlačan automobil. Sva je tu sila dodataka koji oduševljavaju, baš kao i lakometalni napalci od 18 inča s pneumaticima 225/45. Straga sportski RS završeci pokazuju brzinama sklonu narav, a u unutrašnjosti pronalazimo naglašeno ergonomično vozilo s obiljem digitalnih elemenata. Sigurnosna oprema automobila je iznimno bogata, a oduševljavaju i neki jako napredni sustavi kao što je to Travel Assist koji preuzima djelomičnu kontrolu nad vozilom kako bi olakšao vožnju i praćenje prometa. On integrira nekoliko sustava, preuzima na sebe usporavanje vozila i održavanje udaljenosti od vozila ispred što se definira na nekoliko ponuđenih stupnjeva. Nova generacija sustava infotainment s ugrađenom SIM karticom nudi praktične funkcije kao što su prometne informacije ili Wi-Fi veza za uređaje putnika, bluetooth telefoniranje, automatski beskontaktno punjenje telefona… Zapravo, oprema je maksimalistička kako bi se došlo do baš – modernog automobila koji u potpunosti korespondira s današnjicom.


Cijena nije pretjerana, ni u kom slučaju. U svemu navedenom dolazi se do 276 tisuća kuna što je – povoljno. Naš je testni model bio doopremljen sa svime što je u automobil uopće moguće ugraditi tako da se cijena zaustavila na 340 tisuća kuna. Ipak, s obzirom da je riječ o plug-in hibridu čija je emisija CO2 ispod 50 g/km, moguće je dobiti 40 tisuća kuna ekoloških poticaja što odabir upravo ovakve Octavije čini – tim privlačniji. O da, jako željeni automobil koji bi mogao biti i jako dobar odabir i za najviše hrvatske dužnosnike.