Mali gradski auto

Veliki jubilej malog “fiata”: Panda slavi četrdeseti rođendan

Edi Prodan



Tijekom godina Panda je stekla reputaciju automobila za svaku priliku, na temelju svoje svestrane i vrlo funkcionalne prirode, čineći ju pogodnim za najširi spektar uporabe i najrazličitije avanture. Kupci koji su joj odani 40 godina, Pandu cijene zbog njene kompaktnosti, karaktera, pristupačnosti i mnogih prednosti, koje nudi ovaj mali automobil. Kako bi saznao više o stvaranju svih pametnih rješenja koja su postigla takav uspjeh u svoje tri generacije, Luca Napolitano, voditelj marki Fiat, Lancia i Abarth za EMEA regiju, otputovao je u Heritage Hub u Mirafiori, na razgovor s Robertom Giolitom, voditeljem odjela EMEA Heritage.


– Iz generacije u generaciju, gradski automobil marke Fiat oduvijek je znao impresionirati svojim originalnim značajkama, zamišljenim i dizajniranim za pružanje ugodne atmosfere u putničkoj kabini, i koje su u idealnoj ravnoteži između forme i funkcije. Modularna sjedala, vrata prtljažnika i ravan prtljažni prostor samo su neka od pametnih rješenja koja su Pandi donijela tako zvučan uspjeh. Uspjeh u svakom pogledu: Fiat Panda najprodavaniji je automobil na talijanskom tržištu, a s Fiatom 500 u Europi natječe se za vodeću poziciju u segmentu malih gradskih automobila. Često kažemo da je Panda funkcionalna ikona marke, Fiatov najracionalniji, najpristupačniji i najdemokratskiji automobil, i sada možemo razumjeti zašto.


– Prostranost, kompaktnost, karakter, svestranost, pristupačnost, zabava i funkcionalnost ono su što ljudi traže u automobilu. Panda ima sve to, pa i više, kaže Roberto Giolito. Budući da je Panda arhetip, referentni model u smislu praktičnosti i slobode korištenja. Pogledajte samo interijer, koji je funkcionalno minimalistički. To je prostor koji možete popuniti kako želite. Na primjer, savršeno dizajniran pretinac na nadzornoj ploči današnje Pande. Koliko god je složen iz perspektive dizajna, vrlo je jednostavan za upotrebu. Prelazeći na današnja »pametna rješenja«, važno je napomenuti da je Panda bila prvi gradski automobil s kočenjem u nuždi, prva s držačem pametnog telefona, s Waze navigacijom ugrađenom u aplikaciju Panda UConnect – i usmjerena na multimediju. I ne zaboravimo da je Panda bila prvi mali gradski automobil koji je pružio mobilnu pristupnu točku s ugrađenim Wi-Fi Windom i pružio povezanost svim putnicima.




Panda je i danas, osam godina nakon što joj je izašla treća generacija, fenomen jer se bez obzira na sve i dalje sasvim pristojno prodaje. Noj bilo kakve mijene automobilskog tržišta baš ništa ne mogu što je još samo jedna potvrda kako je koncept osmišljen prije puna četiri desetljeća bio – pun pogodak kakvih je u svijetu na četiri kotača kroz povijest bilo jako malo.


Fiat je neko vrijeme u pauzi s novitetima, kad je Panda u pitanju sigurni smo da će se pojaviti i četvrta generacija. Jer tim koji pobjeđuje… zove se Panda.