Paradoksalni nalaz

Većina Amerikanaca ne kupuje električni automobil zbog brige za okoliš

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Briga za okoliš prvi je razlog za kupnju tek kod 12 posto kupaca električnih automobila u SAD u starosnoj skupini Z generacije između 18 i 24 godine starosti. Generacija milenijalaca (25-41 godine), još manje mari za ekološke benefite električnih vozila



Električni automobili su u prosjeku i dalje skuplji od svojih parnjaka s motorima s unutarnjim izgaranjem. I dalje je daleko praktičnije natočiti gorivo za minutu, negoli čekati sate da se napuni baterija prikljujčena na punjač. K tome, i punjenje električnom energijom više nije ni blizu besplatnog, iako i dalje mnogo jeftinije od benzina, posebno u posljednje vrijeme divljanja cijene goriva…


U svakom slučaju, najlogičniji zaključak zašto bi netko u ovakvim uvjetima kupio električni automobil je na neki način, njegova savjest, odnosno briga za okoliš i budućnost ovog ranjenog planeta.


No, novo istraživanje poduzeto od strane proizvođača električnih automobila Polestar sugerira nešto drugo. Pokazalo se da je više od polovice kupaca u SAD-u svoj električni automobil kupilo iz drugih razloga, ne samo ekoloških.




Briga za okoliš prvi je razlog za kupnju tek kod 12 posto kupaca električnih automobila u SAD u starosnoj skupini Z generacije između 18 i 24 godine starosti. Generacija milenijalaca (25-41 godine), još manje mari za ekološke benefite električnih vozila pa je to glavni razlog za tek 6 posto njih, a zanemariv broj baby boomersa (57-74 godine), tek tri posto, navodi brigu za okoliš kao glavni razlog kupnje električnog vozila.


Kako navode u časopisu Carscoops, starosne skupine važne su i kod drugih parametara kupnje električnog vozila. Automobil koji je razvio i proizvodi neki startup, odnosno nova kompanija, siguran je izbor za 57 posto milenijalaca, dok će samo 28 posto baby boomersa kupiti automobil tvrtki kao što su Tesla, Polestar ili Rivian. Oni i u električnom dobu više vjeruju starim tvrtkama poput Forda i GM-a.


Kao glavni razlozi kupnje električnih vozila kod većine su nove tehnologije u autu, laka elektronička povezivost, razvijeni infotainment sistemi.