Test

Urbano privlačan i sasvim dovoljan: Testirali smo novi Citröenov C3 Shine Puretech

Edi Prodan

Lijepo oblikovani i vrlo štedljivi Citroënov evergreen C3 dolazi do 130 tisuća kuna



Nevelike snage od 83 KS za koju je okretaje potrebno dignuti jako visoko, sve do 5750 okr/min i skromni najveći okretni moment od 118 Nm glavne su karakteristike benzinskog, trocilindarskog motora koji pokreće ušminkani Citro n C3.


I koliko god to bilo ne pretjerano optimistično po pitanju dinamike, pokazalo se iznenađujuće dobro. Na dijelu autoceste od Rijeke prema Bosiljevu zbog pretežitog i naglašenog uspona trebalo je istina biti u višim pa i vrlo visokim okretajima što je izazivalo i nešto veću buku, dok smo putnu brzinu od 120 km/h održavali bez problema. Kad se pak zašlo u ravnicu koja se od Zagreba prostire praktično čitavom Posavinom, jednodušni zaključak je bio kako nam – ništa više od ovakvog automobila i ne treba. Maksimalno se uostalom može sve do 170 km/h pa i ubrzanje od 0 do 100 km/h u iznosu od 13,2 sekunde je sasvim prihvatljivo.


Mjenjač ručni, vrlo klasični s pet stupnjeva prijenosa. Solidan, kako u preciznosti kretanja ručice i zupčanika, tako i u rasporedu omjera prijenosa. Uz autocestu gdje se praktično vozi stalno u najvišoj »brzini«, vožnja klasičnom, iznimno nezahtjevnim prometnicama također pokazuje veliku fleksibilnost mjenjača i motora. Treći i četvrti stupanj i lagano kretanje pokazali su još jednu karakteristiku koja izaziva veselje svakog vozača: prosječna nam je potrošnja bila vrlo niskih 5,5 litara. Istina, cjelokupni nam je prosjek zbog velikog udjela maksimalističke vožnje autocestama došla do 6,2 litre ali i to je – jako dobro. Dodajmo da je i prosječna emisija CO2 od 123 g/km optimalna da bi se Citroënu C3 dodijelilo ekološku karakteristiku ponašanja.




Dužina, širina i visina su 3996, 1829 te 1474 mm što se pokazalo i sasvim funkcionalnim. Konkretno C3 se može smatrati i sasvim obiteljskim automobilom. Pa se i u ovom dijelu analize javlja već izrečena konstatacija – što nam više uopće treba od automobila.


Uz vrlo izdašnu opću opremu, bilo je tu i dodataka, od plave »spring« boje, posebnih presvlaka sjedala, nekoliko modernih naljepnica, kao i zatamnjenih stakala. Vrlo su pristalom figuru činile i 16-inčne lakometalne »felge« s gumama dimenzija 205/55 R16 što kako je uobičajeno u automobilskom svijetu Europe također uredno dolazi kao – dodatna oprema.


Što su mu mane, što kod ovako privlačnog izgledom C3 smeta? Pa djelomično, odnosno ponekad, tjeranje u visoke okretaje da bi se došlo do zadovoljavajuće dinamike što zna izazvati lagano zaglušenje, a i sjedala su nešto tanje »građe«. Funkcionalnost u kabini je zadovoljavajuća, dok u »bunkeru« može prifaliti prostora kreću li četiri osobe na put.


Konačna cijena vozila, za koju se dobiva i zimske kotače te jamstvo produženo do pet godina, je 129.600 kuna. Nekad bismo istaknuli – mnogo za ne baš tako veliki automobil. Danas, kad konkurencija starta na ovim iznosima, ovako složeni C3 se iskazuje kao jako dobra i privlačna prilika. Nezahtjevni i vrlo pristojno dinamični motor jamči dugovječnost i skromnost u potrošnji, dok su vanjska i unutarnja estetika baš urbano moderni. I ono što je danas jako važno – do automobila se može pristojno brzo. Jer da, došla su vremena kad se na neke primjerke europskog proizvođača automobila čeka i po godinu dana. Privlačni Citroën, a realna dostupnost. Danas se i to može smatrati sasvim – dobitnom kombinacijom.