Speed i Scrambler 400

Triumph najavio atraktivne motocikle s najmanjom kubikažom u asortimanu

T.I.

Foto: Triumph

Foto: Triumph

Riječ je o modelima Speed 400 i Scrambler 400x čija imena govore ponešto o osnovnoj namjeni. Prvo je za „kruzanje“ po asfaltu, dok se Scramblerom može malo skrenuti i na zemljane šumske puteve



Triumph motocikli duga su desetljeća kroz 20. stoljeće bili tehnološki ponos Velike Britanije, prestižni brend koji su rado „furale“ i slavne osobe iz show biznisa širom svijeta, od Boba Dylana do Clinta Eastwooda. Bili su i sinonim za mačo muškarce što je tu i tamo potencirao i Hollywood, od 50-ih (na njemu je sjedio Marlon Brando u „Divljaku“) , do početka 80-ih kad je na Triumphu Bonevilleu jurio Richard Gere u velikom filmskom hitu „Oficir i džentlmen“.


No, japanska konkurencija pokazala se predominantnom ni Triumph se ugasio 1983., točno sto godina od osnutka. U nemoguću misiju spašavanja slavnog imena upustio se građevinski poduzetnik John Bloor i trebalo mu je punih 8 godina i oko 100 milijuna funti ulaganja do proizvodnje novih Triumpha. Upornost se isplatila. Prije manje od dvije godine tvrtka je proslavila proizvodnju milijuntog primjerka i danas je najveća britanska tvornica motocikala u britanskom vlasništvu.


Motocikli Triumph su se etablirali na svjetskom tržištu, a i tvrtka se počela prilagođavati današnjim zahtjevima tržišta. Triumph se oduvijek oslanjao na snažne motore, zapremine od 750 kubika naviše, no, ovih su dana predstavili svoje najmanje motore od 400 kubičnih centimetara, atraktivne laganije i jeftinije motocikle koji gađaju širu publiku, ali bez kompromisa u prepoznatljivom modernom retro dizajnu.




Riječ je o modelima Speed 400 i Scrambler 400x čija imena govore ponešto o osnovnoj namjeni. Prvo je za „kruzanje“ po asfaltu, dok se Scramblerom može malo skrenuti i na zemljane šumske puteve.

Foto galerija: Triumph Speed 400 i Scrambler 400X



Oba pogoni novi motor razvijen u Triumphu, jednocilindričan i vodom hlađeni stroj koji razvija snagu od respektabilnih 30 kW.


I dok je motor isti s ugrađenom kontrolom trakcije i ABS-om za sigurniju vožnju, kotači nisu. Na Speedu su ugrađeni manji od 17 incha, a na Scrambleru oni od 19 inča. Ovaj potonji ima i nešto kraći zakrivljeniji auspuh, mrvicu širi i klasičniji zic te je vozač na njemu više uspravljen, ali u globalu, dizajn im je vrlo sličan.  Pomalo retro, kao što smo rekli, no to ne znači da su najmanji Triumphovi „operirani“ od novotarija. Kombinaciju analognog pokazivača brzine i digitalnih ostalih važnih informacija vezanih za motor ne bi ubrojali u novotarije jer se koristi već desetljećima, ali bi USB-C priključak za punjenje mobitela i sličnih uređaja bez kojih više ne možemo zamisliti život.


Osim tehničkih podataka i nešto fotografija, Triumph još nije objavio bitnu informaciju koliko će ovi privlačni motocikli – najavljeni za 2024. godinu – koštati.