Najdulji prevaljeni put

Guinessova knjiga rekorda za Cervantesa. U samo 24 sata prešao je na motociklu čak 4.012 km

Edi Prodan

Foto Triumph

Foto Triumph

Cervantes je vozeći motocikl Triumph Tiger prošli rekord prebacio za 600 km



S konačnom potvrđenom prijeđenom udaljenošću od 4.012,53 km – udaljenosti koja je jednaka putovanju od Londona do Velike piramide u Gizi – za 24 sata Cervantes je prošli rekord od od 3.406 km prebacioza više od 600 kilometara. Inače peterostruki enduro svjetski prvak, 21 put španjolski enduro prvak i pet puta španjolski prvak u motokrosu, Iván je jedan od Triumphovih novih off-road ambasadora, koji kompaniji pomaže u razvoju nadolazeće ponude motocross i enduro motocikala.


Otkako se pridružio Triumph timu, postigao je veliki uspjeh u vožnji i natjecanjima na avanturističkim motociklima Triumph, pobjedama na utrkama Baja Aragón, 1000 Dunas Raid i Basella Maxi-Trail Race. U pripremi za pokušaj obaranja rekorda, uz intenzivne fizičke treninge na vlastitom Tigeru 1200 Rally Pro, Iván je počeo pažljivo planirati ishranu i strategiju spavanja, u suradnji s profesorom Andrewom Bagshawom sa Sveučilišta u Birminghamu.


Motocikl korišten za pokušaj obaranja rekorda je Tiger 1200 GT Explorer, nasumično odabran s proizvodne trake u Triumphovoj tvornici u Hinckleyu, UK. Na motociklu nisu napravljene nikakve posebne izmjene, osim dovršetka preporučenog uhodavanja i rasporeda prvog servisa prije pokušaja.




Obitelj Tiger 1200 dizajnirana je kako bi pružila ultimativne mogućnosti avanturističkog putovanja motociklom, uz iznimnu udobnost i nepobjediv karakter. Za pokušaj obaranja rekorda, značajke poput spremnika goriva od 30 litara i izvrsne zaštite od vjetra bile su neprocjenjive u osiguravanju da Iván može nastaviti s vožnjom bez obzira na izazove s kojima se susretao.


Grijani rukohvati i sjedala pružili su dodatnu udobnost tijekom hladnih ranih jutarnjih sati i neočekivanih kiša, dok su snažni T-Plane trocilindarski motor i napredna elektronika omogućili snagu i kontrolu bez napora. LED svjetla visokog intenziteta osigurala su Ivánu iznimnu vidljivost tijekom vožnje, čak i u potpunom mraku testnog poligona u Nardòu.


Naglašavajući izvrsne performanse i pouzdanost modela Tiger 1200, jedino održavanje koje je bilo potrebno na motociklu bila je jedna planirana izmjena guma na pola pokušaja, gdje su standardne Metzeler Tourance Next gume osvježene kad je počela kiša i počela padati noć.


Dosadašnji Guinnessov svjetski rekord od 3.406,17 km držao je Amerikanac Carl Reese 26. veljače 2017., zabilježivši prosječnu brzinu od 141,9 km/h tijekom 24 sata vožnje. Konzistentno vozeći brzinom većom od 200 km/h u tehničkom centru Nardò u Italiji, Iván je nadmašio postojeći rekord s nevjerojatnih 5 sati preostalih u okviru od 24 sata. Ne zadovoljavajući se time da samo obori rekord, odlučio je definirati novu referentnu vrijednost za ovaj izazov – 4.000 km. U pet sati koji su uslijedili, nastavio je voziti daljnjih 606 km – vozeći do premašivanja postojećeg rekorda, a zatim dodatno voziti udaljenost ekvivalentnu putu od Zagreba do Dubrovnika.


Pokušaju postavljanja rekorda svjedočio je službeni sudac Guinness world records, koji je prijeđenu udaljenost od 4.012,53 km potvrdio kao konačnu udaljenost prijeđenu u 24 sata, uz prosječnu brzinu od 167,79 km/h.


– Tiger 1200 GT Explorer bio je savršen motocikl za ovaj pokušaj i vrlo udoban za dugotrajnu vožnju. Sigurno su najveći izazov bile vremenske prilike, jer je tijekom vožnje počela padati kiša, ali ovaj motocikl ima jako velik vjetrobran i odličnu zaštitu od vjetra, što mi je jako pomoglo. Za mene to je vrlo poseban motocikl. Nije lako voziti 24 sata bez prestanka, ali na kraju rekord je moj, s ovim nevjerojatnim motociklom, naglasio je Iván Cervantes.


– Ivánovo postignuće u obaranju rekorda Guinnessove knjige rekorda na Tigeru 1200 jednostavno je nevjerojatno! Njegova odlučnost i ustrajnost doveli su ga u mogućnost ne samo da obori postojeći rekord već i doda gotovo 20 posto udaljenosti prijeđene u 24 sata. Izvanredan napor i svi u Triumphu smo nevjerojatno ponosni što smo ga podržali, mišljenje je Nicka Bloora, direktora Triumph Motorcyclesa.