Kultni automobil

Toyota Supra iz „Brzih i žestokih“ prodana po rekordnoj cijeni na aukciji u Las Vegasu

Foto: Barret-Jackson

Foto: Barret-Jackson

Ovo vozilo sada drži rekord najskuplje Supre ikad prodane, a za više od dvostruko je nadmašilo kaskadersku verziju bez turbo punjača, odnosno klon automobila Hero 1 koji se prodao u svibnju 2015. za 185.000 američkih dolara



Modificirana narančasta Toyota Supra iz 1994. godine koja se pojavila u dva filma „Brzi i žestoki“ tijekom prošlog vikenda je prodana na dražbi Barrett-Jacksona u Las Vegasu za 550.000 američkih dolara.


Automobilom je upravljao pokojni Paul Walker u filmu iz 2001. godine koji je započeo zabavnu, i ponekad potpuno apsurdnu, ali definitivno sada već kultnu franšizu koja se bazira na uličnim utrkama i epskim vratolomijama.


Supra je korištena za unutarnje i vanjske snimke, a zatim je prenamijenjena za nastavak “2 Fast 2 Furious”, no odmah nakon je vraćena u legendarno narančasto izdanje. Tehnički savjetnik “Brzih i žestokih” Craig Lieberman, čija je vlastita Supra bila osnova za filmski automobil, objasnio je da su mnogi preostali automobili iz “Brzih i žestokih” ponovno korišteni za “2 Fast 2 Furious”. Primjerice Honda S2000 „Johnnyja Trana“ iz prvog filma i „Sukijev“ ružičasti S2000 iz nastavka zapravo su isti automobil.




Paul Walker je tijekom snimanja šest filmova „Fast & Furious“ franšize vozio mnoge druge automobile poput Subaru Impreze i Nissana GT-R, ali fanovi su ga i dalje najviše povezivali sa narančastom Suprom. U tome je veliku ulogu imala znamenita scena u kojoj prikriveni policajac Brian O’Conner (Paul Walker) povede Dominica Toretta (Vin Diesel) na vožnju u svježe restauriranom autu i na kraju ostavi iza sebe Ferrari u uličnoj utrci nakon što se njegov vlasnik O’Conneru bahato pohvali da košta “više nego što si možeš priuštiti, kompa”.


Ovo je bila jedna od osam Supri korištenih za film i samo je jedna od dvije koje je Paul Walker zapravo vozio, no nije bila automobil Hero 1, odnosno glavni automobil koji se u filmu koristi za scene, već  Stunt 1, kojeg su producenti najčešće koristili u filmu što ga i dalje čini prilično važnim artefaktom. Automobil je također bio korišten u filmu „Grandmas Boy“, samo u “zlatnom“ izdanju.


Filmske produkcije obično grade više primjeraka svakog automobila i ne izgledaju sve lijepo kao verzija na ekranu, no ova Supra je vrlo impresivna. Modificirana je u The Shark Shopu, u El Segundu od strane Eddieja Paula koji je ugradio legendarni twin-turbo 3,0-litreni 2JZ-GTE motor, dok se Troy Lee Designs pobrinuo za “Nuclear Gladiator” grafiku. Na Bomex karoseriju je položena legendarna Lamborghini Diablo Candy Orange Pearl boja, dok se na stražnjoj strani nalazi APR trkačko krilo, a sve klizi na 19-inčnim Racing Hart M5 kotačima. Jedan od minusa je 4-stupanjski automatski mjenjač, koji je bio zakamufliran tijekom snimanja filma.


Prema Hypebeastu, vozilo sada drži rekord najskuplje Supre ikad prodane, a za više od dvostruko je nadmašilo kaskadersku verziju bez turbo punjača, odnosno klon automobila Hero 1 koji se prodao u svibnju 2015. za 185.000 američkih dolara.


Rekordna Supra je u filmu navedena kao automobil broj devet, a prvotno je bila crne boje s tvorničkim gornjim dijelom, i koštala je oko 24.000 američkih dolara, najviše od svih osam kupljenih za potrebe snimanja filma.


Dva desetljeća nakon premijere prvog filma „automobil od 10 sekundi“ i dalje je najprepoznatljivije vozilo kompletne franšize čiji bi deveti dio naziva “F9” trebao stići u kina 25. lipnja. Navodno će “Fast and Furious” saga konačno završiti 2024. nakon još dva snimljena filma.